عصر خودرو

مدیرعامل فرابورس ایران خبر داد:

عضویت فرابورس ایران در فدراسیون جهانی بورس‌ها

عصر بازار- با عضویت فرابورس ایران در فدراسیون جهانی بورس‌ها (WFE)، زمینه‌های لازم برای انجام همکاری‌های مشترک با اعضای این مجمع و استفاده از دانش و تجربیات بورس‌های معتبر دنیا فراهم شده است.

عضویت فرابورس ایران در فدراسیون جهانی بورس‌ها
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱:۰۰

    به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، امیر هامونی با اعلام این خبر افزود: پس از عضویت سازمان بورس و اوراق بهادار در سازمان بین‌المللی کمیسیون‌های اوراق بهادار (IOSCO)، پرونده عضویت فرابورس ایران در WFE نیز بار دیگر بعد از دو سال به جریان افتاد که در نهایت در تاریخ 22 ژوئن اعلام شد فرابورس به‌عنوان عضو وابسته در این فدراسیون پذیرفته شده است.
    مدیرعامل فرابورس ایران با بیان اینکه عضویت وابسته گام نخست برای عضویت عادی و دایم در WFE است، ادامه داد: با عضویت وابسته در فدراسیون جهانی بورس‌ها اگرچه فرابورس ایران فاقد حق رای است، اما امکان انجام همکاری‌های مشترک با اعضای این مجمع، استفاده از آمارها، گزارش‌ها، پژوهش‌ها و بولتن‌های دوره‌ای، حضور در کارگروه‌ها و سمینارها و تبادل دانش و تجربیات برای این رکن بازار سرمایه ممکن شده است.

    به گفته وی تلاش برای عضویت دایم در این فدراسیون آغاز شده و با توجه به برگزاری مجمع سالانه فدراسیون جهانی بورس‌ها در ماه اکتبر تلاش می‌شود عضویت وابسته به دایم تبدیل شود.
    هامونی عضویت فرابورس در این فدراسیون را زمینه‌ساز ورود هر چه بیشتر سرمایه‌گذاران خارجی به این بازار مالی عنوان و ابراز امیدواری کرد: با افزایش سطح تعاملات با بورس‌های معتبر دنیا و در راستای همگام‌سازی هرچه بیشتر با استانداردهای بین‌المللی، شاهد ورود بیشتر سرمایه‌گذاران خارجی به فرابورس و در نتیجه افزایش موقعیت‌های تامین مالی برای ناشران خواهیم بود.
    وی با اعلام اینکه همواره کمیته‌های کاری بین‌المللی از طرف این فدراسیون برای بحث و تبادل نظر روی موضوعات مهم بورس‌ها و تعامل بیشتر اعضا تشکیل می‌شود، گفت: به تجربه ثابت شده این کمیته‌ها به دلیل امکان حضور تمامی اعضا و گردهم آوردن کارشناسان بورس موقعیتی منحصر به فرد را برای بحث و تبادل نظر در زمینه موضوعات تاثیرگذار بر صنعت بورس و توسعه هرچه بیشتر بورس‌ها فراهم می‌کند.
    گفتنی است فدراسیون جهانی بورس‌ها به‌عنوان معتبرترین نهاد قانونی صنعت بورس، تمامی جنبه‌های داد و ستد اوراق بهادار را از لحاظ فنی، تجاری، حقوقی و اقتصادی مد نظر قرار می‌دهد و رسالت‌ اصلی آن ارتقای استانداردهای بازار و آمار‌های قابل اتکا و حمایت از قانون‌گذاران، سیاست‌گذاران و سازمان‌های دولتی جهت ایجاد بازار شفاف و منصفانه است.

    برچسب ها