عصر خودرو

کشورهای اروپایی از ایران به اتهام دامپینگ آهن و فولاد شکایت کردند

عصر بازار- رویترز اعلام کرد:کشورهای اروپایی از ایران و ۴ کشور روسیه، برزیل، صربستان و اوکراین به اتهام دامپینگ آهن و فولاد در بازارهای جهانی شکایت کردند.

کشورهای اروپایی از ایران به اتهام دامپینگ آهن و فولاد شکایت کردند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، به دنبال شکایت تعدادی از رقبای کشورهای اروپایی، هیات اروپایی بررسی می‌کند که آیا روسیه، برزیل، ایران، صربستان و اوکراین آهن وفولاد و آلیاژهای آن را ارزان روانه بازار می‌کند یا نه.

    هیئت بررسی اروپا اعلام کردند کار بررسی از روز سه‌شنبه آغاز شده و از اول جولای 2015 تا آخر ژوئن 2016 را برسی خواهند کرد؛ به این شرکت‌ها 15 روز مهلت داده شده تا درباره جزئیات این مساله با اتحایه اروپا صحبت کنند.

    اتحادیه فولاد اروپا معروف به یوروفر که اعضای آنها یک چهارم تولید کنندگان محصولات فولاد و آهن اتحادیه اروپا را شامل می‌شود در شکایت برای بررسی این مساله دست داشته‌اند.

    هیات بررسی اروپایی اعلام کرد: شاکیان شواهدی را مبنی بر اینکه واردات این محصولات از این کشورها شرایط دشواری را رقم زده جمع‌آوری کرده‌اند.

    اتحادیه اروپا اکنون 10 پرونده ضد دامپینگی درباره محصولات فولاد دارد این اتحادیه عوارض برای واردات اینگونه محصولا را درصورتی که زیر قیمت بازار به فروش رود و به رقبای اروپایی آسیب وارد کند، در نظر می‌گیرد.

    برچسب ها