عصر خودرو

رکورد جدید سقوط «یوان» چین در برابر دلار آمریکا ثبت شد

عصر بازار- برای اولین بار در پنج سال و نیم گذشته ارزش «یوان» واحد پول ملی چین به پایین ترین میزان خود در برابر دلار آمریکا رسید.

رکورد جدید سقوط «یوان» چین در برابر دلار آمریکا ثبت شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، اگرچه هر زمان ارزش یوان در برابر دلار تضعیف می شود، چین از سوی آمریکا متهم می شود که برای کمک به صادرکنندگان تعمدا بهای ارز ملی را دستکاری می کند اما این بار گفته شده که رکود اقتصادی، کاهش حجم تجارت خارجی، تغییر در نرخ بهره بانکی در آمریکا و بخصوص خروج انگلیس از اتحادیه اروپا باعث این سقوط بوده است.

    از سوی دیگر کاهش سخت گیری های بانک مرکزی چین با توجه به نوسانات نرخ ارز در بازار داخلی و بین المللی می تواند یکی دیگر از دلایلی باشد تا ارزش یوان بار دیگر در برابر دلار آمریکا تضعیف شود.
    نرخ یوان امروز پنجشنبه در برابر هر دلار معادل ششش میز 70 یوان کاهش یافت که پایین ترین ارزش پول چین از سال 2010 میلادی تاکنون به حساب می آید.
    یوان به طور معمول روزانه بین یک تا دو درصد در برابر دلار تغییر ارزشی می دهد اما در سال جاری میلادی چند بار تضعیف شده است.
    تضعیف یوان در برابر دلار برای صادرکنندگان چینی سودآور است و قدرت رقابتی آنها را در عرصه صادرات در بازار جهانی افزایش می دهد.
    تارنمای «چاینا ارگ» می نویسد که برگزیت موجب شده است تا برای اولین بار در 31 سال گذشته پوند بتدریج در برابر دلار ضعیف شود.
    گزارش می افزاید، اخبار منتشر شده به هیچ وجه مطلوب نیست و نشان می دهد که برگزیت تا چه اندازه آثار منفی بر ساختارهای پولی، مالی، ارزی و بانکی دنیا داشته است.
    بانک مرکزی چین اعلام کرده است که در آستانه تقویت دلار در بازار جهانی، طبیعی است که ارزش ارزهای دیگر از جمله یوان هم تضعیف شود.
    این بانک می افزاید که از زمان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تقریبا همه ارزهای جهان در برابر دلار آمریکا ضعیف شده اند.
    چین می گوید که نگرانی ها در بازار مالی و بانکی این کشور از تصمیم انگلیسی ها برای خروج از اتحادیه بر نرخ یوان تاثیرگذار است.
    مرکز اقتصادی «جی پی مورگان» که وضعیت اقتصادی چین را تحلیل می کند، پیش بینی کرده است رشد اقتصادی این کشور که در سه ماهه اول سال 6.7 درصد بود در سه ماهه پایانی به 6.3 درصد کاهش یابد.
    مردم انگلستان در همه پرسی روز پنجشنبه 23 ژوئن ( سوم تیرماه ) با 51.9 درصد رای موافق در برابر 48.1 درصد رای مخالف به خروج از اتحادیه اروپا رای مثبت دادند.

    برچسب ها