عصر خودرو

معاون اول رئیس جمهور:

دارندگان فیش‌های نجومی استعفا دهند

عصر بازار- معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه موضوع فیش‌های نجومی نباید باعث مخفی‌کاری فسادهای هزارمیلیاردی شود از دارندگان این فیش ها خواست تا خودشان استعفا دهند.

دارندگان فیش‌های نجومی استعفا دهند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، اسحاق جهانگیری پیش از ظهر پنجشنبه در همایش «مازندران، اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه» در بابلسر با اشاره به اینکه دولت با جدیت در حال بررسی موضوع فیش‌های حقوقی است اظهار داشت: دولت به طور جدی در حال بررسی و برخورد است و آن‌هایی که حقوق نجومی گرفتند خودشان بروند.

    وی بابیان اینکه در مقطع فعلی مسئله اقتصادی به‌عنوان اولویت اول و اصلی کشور است افزود: بی توجهی به مسائل اقتصادی کشور به دنبال آن مشکلات امنیتی را ایجاد می‌کند و تقریباً از مؤلفه‌های اقتدار یک کشور مؤلفه اقتصادی محسوب می‌شود.

    به گفته جهانگیری، جمعیت دهه 60 امروز وارد دوره اشتغال کشور شده‌اند و هرسال یک‌میلیون فارغ‌التحصیل در کشور داریم و امروز 2.5 میلیون بیکار از گذشته داریم و هرسال نیز به این بیکاری افزوده می‌شود.

    معاون اول رئیس‌جمهور افزود: همه مطالبات در زمینه رفع بیکاری را تنها نباید از دولت طلب کرد بلکه همه کشور باید پاسخگو باشند و از همه ظرفیت‌ها باید برای رفع مشکل بیکاری، درآمد و قدرت خرید مردم استفاده شود.

    جهانگیری با بیان اینکه طی سنوات گذشته سفره زندگی مردم کوچک‌تر شد، گفت: تحریم‌های کشورهای غربی و بی‌تدبیری در 10 سال گذشته و از بین بردن درآمدها سبب شد درحالی که می‌توانستیم. 200 میلیارد دلار ذخیره اقتصادی داشته باشیم اما به دلایل مختلف این رقم باقی نماند.

    وی عنوان کرد: عزم و اراده جدی و ملی برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور وجود دارد و عزم جدی در دولت برای تحقق وجود دارد.

    معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: یک عده‌ای از ظن خودشان درباره اقتصاد مقاومتی اظهارنظر می‌کنند که تنها انگیزه‌های جریانی و سیاسی دارند و ما هم به آن توجه نمی‌کنیم و آنچه برای ما مهم است اجرای دقیق سیاست اقتصادی است و بعضی‌ها فکر می‌کنند که توزیع مثلاً مرغ در روستا یک اقتصاد مقاومتی است و ما نمی‌گوییم که اقتصاد مقاومتی نیست اما این شکل اجرای اقتصاد مقاومتی نیست.

    پشتوانه فرهنگی پیش نیاز اقتصاد مقاومتی است

    وی بیان داشت: اقتصاد ایران در همین شرایط فعلی جزو 20 کشور و اقتصاد جهان قرار دارد و پیش‌نیاز در اقتصاد مقاومتی و بهره‌وری در اقتصاد، پشتوانه فرهنگی است.

    معاون اول رئیس‌جمهور بابیان اینکه برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید در سال جاری تولید و اقتصاد را به حرکت درآوریم گفت: اقتصاد کشور به مانند خودرویی است که در یک جاده پر چاله گیر افتاده و اقتصاد کشور نیازمند هُل دادن است.

    وی تصریح کرد: یکی از اولویت‌های امسال دولت این است که باید بازار داخلی کشور به‌طورجدی رونق گرفته و فعال شود و باید در مبارزه با کالای قاچاق کالا با جدیت بیشتری وارد شد.

    قاچاق سیستمی زنگ خطر جدی است

    وی عنوان کرد: قاچاق به‌صورت سیستمی در کشور وجود دارد که زنگ خطر جدی است و بازار واردات حفاظتی کشور ایجاد شود و باید نسبت به محصولات وارادتی حفاظت و مراقبت صورت بگیرد تا حمایت از تولیدکننده انجام شود.

    جهانگیری ادامه داد: پیش‌بینی‌شده است تا بازار صادرات امسال10 میلیارد دلار افزایش یابد و سهم استان‌ها در نقش‌آفرینی این حجم صادرات مشخص‌شده است.

    وی افزود: نزدیک به هفت ماه ذخیره گندم در کشور وجود دارد که رکود جدید در ذخیره‌سازی گندم در کشور است که امیدواریم امسال به خودکفایی در تولید این محصول استراتژیک برسیم.

    معاون اول رئیس‌جمهور افزود: صادرات نفت در کشور روزانه 2 میلیون و 560 بشکه در روز بوده که در سه ماه اول امسال به این میزان دست‌یافته‌ایم.

    رونمایی از نظام بانکی جدید در کشور

    وی بابیان اینکه طرح جدید نظام بانکی کشور تا هفته آینده رونمایی خواهد شد گفت: شاهد کمک جدی سیستم و نظام بانکی به بازار تولید کشور خواهیم بود.

    جهانگیری افزود: استان مازندران باید پشتوانه ایران باشد و این ظرفیت استان باید در راستای توسعه ایران به‌کار گرفته شود.

    وی درباره قطعه اول آزادراه تهران - شمال که 32 کیلومتر است نیز گفت: این قطعه تا مهر 96 زیر بار ترافیک و عبور و مرور خواهد رفت.

    برچسب ها