عصر خودرو

رشد بی‌سابقه قیمت طلا و سکه در ماه رمضان +نمودار

عصر بازار- طلا و سکه که در روزهای ماه مبارک رمضان سال جاری بر مدار صعودی قرار گرفته بودند، رشد چشمگیری را تجربه کردند.

رشد بی‌سابقه قیمت طلا و سکه در ماه رمضان +نمودار
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، قیمت هرگرم طلای 18 عیار در ابتدای بازار اولین روز ماه رمضان 102 هزار و 424 تومان بوده است که در این مدت رشد چشمگیری را تجربه کرد.

    در روزهای پایانی این ماه قیمت هر گرم آن، به قیمتی بالاتر از 110 هزار تومان رسید. به طوریکه در بیست‌وهفتمین روز این ماه با قیمت 111 هزار و 788 تومان به فروش می‌رسید. این تغییرات قیمت نشان می‌دهد قیمت هرگرم طلای 18 عیار در نزدیک به یک ماه، 9364 تومان معادل 9 درصد افزایش یافته است که بی‌سابقه به شمار می‌رود.

    قیمت سکه بهارآزادی نیز، طی ماه رمضان که از هجدهمین روز خردادماه شروع شده بود تا سیزدهمین روز تیرماه، 93 هزار تومان معادل 9.2 درصد رشد کرده است. قیمت آن در ابتدای بازار اولین روز ماه رمضان یک میلیون و هفت هزار تومان بوده که در در بیست‌و هفتمین روز این ماه یعنی سیزدهم تیرماه به یک میلیون و 100 هزار تومان افزایش یافته است که در این زمینه رشد قیمت‌های جهانی بسیار موثر بوده است.

    در این مدت نرخ سکه امامی از یک میلیون و هشت هزار تومان به یک میلیون و 97 هزار و 400 تومان رسیده است. قیمت نیم‌سکه نیز، از 510 هزار تومان به 552 هزار تومان افزایش یافته است. همچنین ربع‌سکه و سکه گرمی به ترتیب 19 هزار تومان و 9 هزار تومان افزایش قیمت داشته‌اند.

    از آنجا که مهمترین عامل در رشد قیمت طلا و سکه افزایش قیمت‌های جهانی به شمار می‌رود این مساله باعث شده تا قیمت‌ها در این بازار با افزایش همراه شود که به نظر می‌رسد یکی از عواملی که باعث شد در این مدت شاهد رشد انس جهانی باشیم، جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا بود که اثرات بسیاری در قیمت‌ها و بازارهای جهانی داشت.

    برچسب ها