عصر خودرو

پیش بینی یک موسسه مشاوره اقتصادی حاکیست:

قیمت نفت برای امسال در حدود ۵۰ دلار باقی بماند

عصر بازار- یک موسسه مشاوره اقتصادی اعلام کرد :قیمت نفت در سال جاری حدود ۵۰ دلار و در سال آینده میلادی حدود ۶۰ دلار خواهد بود.

قیمت نفت برای امسال در حدود ۵۰ دلار باقی بماند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، موسسه مشاوره دلویت در بازبینی برآورد خود از قیمت نفت اعلام کرد که امسال هر بشکه نفت در حدود 50 دلار معامله خواهد شد.

    پیش از این، دلویت پیش بینی می کرد که در سال 2016 میلادی میانگین قیمت نفت 44 دلار برای هر بشکه باشد، اما با توجه به کاهش عرضه مازاد نفت در بازارهای جهانی، این موسسه برآورد خود را اصلاح کرد.
    دلویت همچنین پیش بینی می کند که در سال 2017 میلادی، قیمت نفت سطح 60 دلار برای هر بشکه را نیز تجربه کند.
    پیش از این گزارش بانک مرگان استنلی نشان داد که با از میان رفتن اختلال ها در تولید و همچنین با افزایش تولید نفت اوپک، بازار نفت در ماه جاری میلادی دوباره دچار عرضه مازاد شود و بازگشت توازن به بازار، تا میانه سال 2017 میلادی عقب افتد.
    بانک مزبور برآورد خود از رشد تقاضای نفت جهان در سه ماه سوم سال 2016 میلادی را 100 هزار بشکه و برآورد رشد تقاضا در سه ماه چهارم این سال را 500 هزار بشکه کاهش داد.
    بانک گلدمن ساکس نیز در گزارشی اعلام کرد پایان اختلالها در تولید، ضعف تقاضای نفت در جهان و رشد فراتر از انتظار تولید نفت اوپک می تواند کمبود عرضه نفت جهان را در سه ماه سوم امسال برطرف کرده و موجب افزایش دوباره سطح ذخیره سازی شود.

    برچسب ها