عصر خودرو

روند افزایشی تولید نفت ایران متوقف شد

تولید نفت اوپک افزایش یافت

عصر بازار- تولید نفت اوپک در ماه ژوئن سال جاری افزایش ۲۴۰ هزار بشکه‌ای در روز را تجربه کرد.

تولید نفت اوپک افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، تولید نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک در ماه ژوئن سال جاری با افزایش 240 هزار بشکه‌ای در روز به 32.88 میلیون بشکه رسید.

    یکی از علل این افزایش تولید اوپک، روند صعودی تولید نفت نیجریه پس از تعمیر و رفع خسارات ناشی از حملات شبه نظامیان به تأسیسات نفتی این کشور بوده است.

    نیجریه در ماه گذشته میلادی به طور متوسط 1.53 میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد که در مقایسه با ماه می 90 هزار بشکه افزایش داشته است.

    این کشور طی ماههای گذشته شاهد حمله شبه نظامیان به تأسیسات نفتی خود بوده و پس از توافق آتش‌بس توانسته بخشی از آسیب‌های وارده به تأسیسات نفتی خود را برطرف کند.

    امانوئل کاچیکوو وزیر نفت نیجریه در روز 27 ژوئن اعلام کرد علی‌رغم توافق آتش‌بس شبه‌ نظامیان به 5 واحد از تأسیسات نفتی این کشور حمله کردند. از سوی دیگر تولید نفت عربستان 70 هزار بشکه در روز افزایش یافت و به 10.33 میلیون بشکه در روز رسید.

    تولید نفت لیبی نیز در ماه ژوئن 40 هزار بشکه در روز افزایش یافت و به 320 هزار بشکه در روز رسید. این در حالی است که صادرات نفت بخش شرقی لیبی از بندر حریقه این کشور متوقف شده است.

    در حال حاضر بر سر مدیریت منابع نفتی لیبی بین دو دولت خودخوانده در این کشور مناقشه وجود دارد اما روز یکشنبه دو طرف بر سر یکپارچه کردن مدیریت شرکت ملی نفت این کشور به توافق رسیدند و این در حالی است که بخش قابل توجهی از تأسیسات نفتی لیبی بین این دو طرف تقسیم شده و جدا مانده است و همین امر افزایش چشم‌گیر تولید نفت در این کشور را غیر متحمل می‌کند.

    عراق در ماه ژوئن بیشترین کاهش تولید نفت را تجربه کرد و با 70 هزار بشکه نفت کاهش در روز تولید نفت این کشور به 4.3 میلیون بشکه در روز رسید.

    روند افزایش تولید نفت ایران نیز در این ماه متوقف شد و تولید نفت این کشور از 3.5 میلیون بشکه در روز ثابت ماند.

    برچسب ها