عصر خودرو

بازار با آرامش به تعطیلات رفت

عصر بازار- دیروز باوجود نوسانات محدود سکه و دلار، بازار آرام بود و با حداقل افت خیز نسبت به روز قبل به استقبال تعطیلات عید فطر رفت.

بازار با آرامش به تعطیلات رفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سایت طلا، ماه رمضان را در حالی به پایان رساند که برخلاف روال معمول این ماه، در چند هفته اخیر، نوسانات قیمتها با شوک حاصل از اونس طلا با افزایش مواجه بود.

    اما دیروز که بازار پس از یک هفته پر جنب و جوش، چندمین روز نسبتاً آرام را سپری کرد، قیمت سکه و طلا در حداقل نوسان بود. این در حالیست که رشد تقاضا پس از ماه مبارک رمضان و اثرات آرام و تدریجی کاهش سود سپرده های بانکی می تواند تأثیرات مثبتی بر بازار در هفته های آتی بگذارد.

    برهمین اساس دیروز سه شنبه هر قطعه سکه بهار آزادی تنها با یک هزار تومان رشد به یک میلیون و 103 هزار تومان معامله شد.

    ولی نیم ربع و سکه گرمی، با کاهش 2، 3 و2 هزار تومانی مواجه شدند بدین ترتیب این سکه ها به ترتیب 552 ، 290 و 188 هزار تومان در بازار سکه به فروش رسیدند.

    همچنین هر گرم طلای 18 عیار امروز با افت ناچیز 200 تومانی 112 هزار و 100 تومان  و هر مثقال طلای 17 عیار با کاهش 700 تومان 486 هزار تومان عرضه شد.

    در بازار ارز نیز دلار سومین روز آرام خود را سپری کرد و هر دلار آمریکا با رشد تنها 3 تومان 3487 تومان معامله شد. یورو با 5 تومان افت 3925 تومان و درهم بدون نوسان 954 تومان فروخته شد.

    از بازارهای جهانی طلا نیز خبرهایی از آرامش بها به گوش می رسد و دیروز هر اونس طلا با کاهش اندک یک دلاری به 1351 دلار رسید.

    کارشناسان و تحلیلگران بین المللی استراحت بهای جهانی طلا پس از نوسانات شدید اخیر را طبیعی می دانند و چشم به اخبار بانک مرکزی اروپا و آمار اشتغال آمریکا در روزهای پیش رو دوخته اند.

    برچسب ها