عصر خودرو

ساخت نیروگاه؛ محور توافق

توافق برقی ایران با آلمان و اسپانیا

عصر بازار- یک مقام مسئول در وزارت نیرو از مذاکره و توافق با یک شرکت آلمانی-اسپانیایی به منظور ساخت نیروگاه برق خورشیدی در غرب ایران خبر داد.

توافق برقی ایران با آلمان و اسپانیا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، دور جدید مذاکرات سه جانبه ایران، اسپانیا و آلمان به منظور ساخت یک نیروگاه جدید برق خورشیدی انجام و سه طرف برای سرمایه گذاری برقی به توافق مقدماتی دست یافته‌اند.

    علیرضا شیخی در تشریح مذاکرات جدید برقی با یک گروه سرمایه گذار اسپانیایی- آلمانی، گفت: شرکت برق منطقه ای باختر با توجه به گسترش رو به رشد تقاضا برای انرژی برق در کشور، محدودیت منابع فسیلی، آلودگی زیست محیطی، رفع مشکل افت ولتاژ و حرکت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، افزایش ظرفیت تولید برق خورشیدی را در دستور کار قرار داده است.

    وی با اعلام اینکه در شرایط فعلی توسعه و افزایش ظرفیت نیروگاه های برق خورشیدی به میزان 300 مگاوات در محدوده سه استان مرکزی، همدان و لرستان در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: با توجه به استعدادهای بالقوه منطقه به لحاظ داشتن 300 روز آفتابی در سال و وجود متوسط انرژی تابشی خورشید بر سطح منطقه (حدود 4.5 کیلوولت ساعت بر مترمربع) که بالاتر از معیارهای بین‌المللی است زمینه مناسبی برای ساخت نیروگاه خورشیدی در منطقه وجود دارد.

    این مقام مسئول با بیان اینکه بر این اساس مذاکراتی با یک شرکت سرمایه گذار اسپانیایی-آلمانی به منظور ساخت نیروگاه‌های برق خورشیدی آغاز شده است، اظهار داشت: این شرکت اروپایی برای انجام سرمایه گذاری، طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی 50 مگاوات نیروگاه خورشیدی اعلام آمادگی کرده و توافق مقدماتی حاصل شده است.

    وی با اشاره به آمادگی این شرکت سرمایه گذار اسپانیایی-آلمانی برای اجرای فازهای جدید ساخت نیروگاه های برق خورشیدی، تاکید کرد: هم اکنون به منظور تسریع در انجام اقدامات مربوط به احداث نیروگاه‌های خورشیدی، سرمایه گذار خارجی برای اخذ زمین مورد نیاز به مرکز خدمات سرمایه گذاری و منابع طبیعی معرفی شده است.

    این مقام مسئول در وزارت نیرو در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر این به این شرکت اروپایی ساخت پست‌های برق نیروگاه‌های برقی خورشیدی پیشنهاد شده و این شرکت آمادگی خود را برای توسعه سرمایه گذاری‌های مشترک اعلام کرده است.

    برچسب ها