عصر خودرو

سه شنبه ۱۵ تیر؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار- در معاملات امروز سه‌شنبه ۹۵.۰۴.۱۵ در بازار برق بورس انرژی ۴,۵۵۰ مگاوات برق به ارزش ۱۰ میلیارد و ۷۷۵ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته با کاهش همراه بوده است.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز تغییرات چندانی نداشت و کاهش 0.1 درصدی را به ثبت رساند.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:

    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشاهده می‌شود؛ قیمت در مسیر نزول هنوز موفق به عبور از 330,000 ریال نشده و با مقاومت نیروگاه‌ها در برابر کاهش بیشتر مواجه شده است. باید دید این مقاومت نیروگاه‌ها پایدار خواهد ماند یا باز هم کاهش قیمت را خواهیم دید.
    امروز در بازار برق بورس انرژی، همچنان تمایل شرکت‌های توزیع نیروی برق به خرید در نمادهای کم‌باری نسبت به سایر نمادها بیشتر بوده که از این رو بیشترین حجم معاملات نیز به این نمادها اختصاص داشت. در بازار امروز به جز بارپایه در سایر نمادها کاهش قیمت پیشنهادی از سوی نیروگاه‌ها را شاهد بودیم.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

     

    بررسی روند نماد 13950423 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13950423 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است قیمت کار خود را با روندی نزولی آغاز کرده و در انتهای دوره در محدوده 330,000 ریال به ثبات رسیده است.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود؛ قیمت در ابتدای دوره کار خود را با روندی صعودی آغاز کرده و پس از رسیدن به محدوده 578,000 ریال  روند نزولی به خود گرفته و در انتهای دوره در محدوده 530,000 ریال قرار گرفته است.
    در این نماد تا به امروز 303  مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 15.04.1395 با 210  مگاوات می‌باشد.

     

    برچسب ها