عصر خودرو

دیروز به ثبت رسید؛

رشد ۳۳ درصدی حجم معاملات آتی سکه در بورس کالا

عصر بازار- رشد بهای طلا در بازار های جهانی، افزایش قیمت انواع سکه و طلا در بازار داخلی را به دنبال داشت که همین امر بر جذابیت و رونق معاملات آتی سکه در بورس کالا افزوده است؛ از این رو دیروز حجم معاملات آتی سکه به ۱۲ هزار و ۸۷۳ قرارداد رسید تا رشد ۳۳ درصدی را نسبت به یکشنبه گذشته تجربه کند.

رشد ۳۳ درصدی حجم معاملات آتی سکه در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، به دنبال نگرانی های موجود از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در کنار نااطمینانی از اقتصاد جهانی و انتشار آمار نامطلوب از اقتصاد اروپا، بهای هر انس طلا در بازارهای جهانی با 10 دلار افزایش به رقم 1351 دلار رسید. افزایش بهای طلای زرد با وجود افت قیمت دلار در بازارهای داخلی، توانست قیمت های بازار آتی را با رشد همراه سازد.

    به این ترتیب در سومین روز هفته جاری، سکه در بازار نقدی تحت‌تاثیر افزایش بهای اونس در بازارهای جهانی، افزایش یافت و رشد کمتر از یک درصدی را تجربه کرد، به طوری که حجم معاملات آتی سکه دیروز در بورس کالای ایران به 12هزار و 873 قرارداد و ارزش آن به بیش از یک هزار و 494 میلیارد ریال رسید که نسبت به یکشنبه گذشته رشد 33 درصدی را تجربه کرد، چرا که طی این روز حجم معاملات به 9 هزار 635 قرارداد رسیده بود.

    براساس آمار معاملات بورس کالای ایران طی روز گذشته بهای سکه در هر پنج سررسید آتی، روند مثبتی را به ثبت رساند، به طوری که سکه در سررسید تیر ماه با نرخ یک میلیون و 103 هزار تومان معامله شد و افزایش 0/35 درصدی را تجربه کرد. همچنین سکه تحویل شهریورماه نیز با رشد 0/39 درصدی به قیمت یک میلیون و115 هزار تومان رسید. این در شرایطی است که قرارداد تحویل آبان با قیمت یک میلیون و 129 هزار تومان معامله شد و با افزایش 0/41 درصدی رو به رو شد. از طرفی سکه تحویل دی نیز با 0/49 درصد رشد به قیمت یک میلیون و 145 هزار تومان به فروش رسید. در پایان سررسید اسفند ماه با نرخ یک میلیون و 165هزار تومان معامله شد و افزایش0/59 درصدی را به ثبت رساند.

    از سویی در بازار نقدی نیز طی روز دوشنبه همزمان با رشد بهای جهانی طلا قیمت سکه در بازار داخلی با افزایش مواجه شد.

    در راستای همین افزایش قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی امروز در بازار نقدی با یک میلیون و 97هزار تومان به فروش رسید.

    نیم سکه نیز با قیمت 554 هزار تومان معامله می شود و ربع سکه و سکه گرمی به ترتیب با قیمت 293 و 190 هزار تومان به فروش می رسد.

    همچنین در بازار تهران هر گرم طلای 18 عیار امروز 111 هزار و 780 تومان قیمت خورد.

     

    سکه از اونس نخ گرفت

    از طرفی رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهردرباره تحولات بازار طلا در ماه مبارک رمضان گفت: بازار سکه و طلا در ماه رمضان با ماه های دیگر فرقی نداشته تنها کمی سطح داد و ستد ها کاهش یافته بود، اما با افزایش بهای طلا در دربازار جهانی در تیر ماه همین اتفاق باعث شد که سکه در داخل کشور گران شود و تعداد معامله گران افزایش یابد.

    محمد کشتی آرای با اشاره به بازار سکه پس از پایان ماه مبارک رمضان تصریح کرد: به نظر می رسد با اتمام ماه مبارک رمضان در میزان تقاضا تغییرات اندکی حاصل شود، اما نه به آن صورت بگوییم که بازار به اوج خواهد رسید.

    البته این در شرایطی است که برخی دیگر از تحلیلگران بازار طلا معتقدند افزایش قیمت سکه ادامه دار خواهد بود که سرمایه گذاران با روش های دیگری در بازار طلا سرمایه گذاری کنند به همین دلیل کارشناسان بر این باورند که بازارها دچار هیجان می شوند و  پیش بینی می شود تا 18 ماه آینده طلا به بیشترین حد خود برسد که این موضوع می تواند تاثیر زیادی بر قیمت سکه در بازار داخلی داشته باشد.

    برچسب ها