عصر خودرو

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

تیم اقتصادی دولت با کمک رهبری از شرایط دشوار عبور کرد

عصر بازار: در شرایط موجود، کشور نیاز به تعامل دارد و نباید مسائلی که با تعامل برطرف می شود را به استیضاح کشاند.

تیم اقتصادی دولت با کمک رهبری از شرایط دشوار عبور کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، غلام محمد زارعی، نماینده مردم بویراحمد و دنا و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح استیضاح از وزیر اقتصاد و دارایی عنوان داشت: هیچ مجموعه ای نیست که بتواند به صورت صد در صد بگوید که بی عیب و نقص کار می کند اما این ارزیابی ها از بدنه دولت باید حتما بر اساس ملاک انصاف و قضاوت صحیح باشد.

    وی در ادامه بیان داشت: باید رفتار و نگاه عادلانه ای داشته باشیم و درست نیست که نسبت به مواضع دیگران و ارزیابی عملکرد آنها بر اساس حب و بغض عمل کنیم.

    این نماینده مجلس ادامه داد: حب و بغض آفت کار ارزیابی منطقی و درست است به همین جهت، باید مسائلی که با تعامل قابل حل است، با رفتار تنش آمیز بین دولت و مجلس همراه نباشد.

    زارعی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی، باید کشور را برای پساتحریم آماده کنیم، اقتصاد را متناسب با این شرایط هدایت کنیم، برای تولید و اشتغالزایی برنامه داشته باشیم، برنامه های تولیدی را با تعامل طراحی کنیم و ایرادات موجود را برطرف کنیم و نمی توانیم وقت مجلس و دلت را برای استیضاح تلف کنیم زیرا با تعامل می توان مشکلات موجود را برطرف کرد.

    نماینده مردم بویراحمد و دنا در ادامه افزود: دکتر طیب نیا، وزیری است که بیشترین رأی تأیید را از مجلس اخذ کرده است و عملکرد خوبی در این زمینه نیز داشته است اما شرایط موجود، شرایط کاملا متفاوتی است.

    وی در خصوص شرایط فعلی اقتصاد کشور توضیح داد: شرایط اقتصادی موجود، در یکی دو سال گذشته یک شرایط کاملا متفاوت از شرایط عادی بوده است. در شرایط عادی باید اقتصاد را مدیریت کرد، تورم را کنترل کرد و تحرک و پویایی را در اقتصاد ایجاد کرد تا از رکود جلوگیری شود اما اقتصادی که دچار بیماری مهلک رکورد تورمی بوده شرایطی عادی ندارد تا بتوان تمام این تلاش ها را برای آن عملی کرد.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در این خصوص متذکر شد: تیم اقتصادی دولت در دو سال گذشته در تلاش بود تا با باتحلیل درست از فضای اقتصادی و بررسی نیازها و ظرفیت های موجود در کشور، از این شرایط سخت عبور کند که به لطف خدا این اتفاق افتاد.

    وی در خصوص تلاش های اقتصادی دولت بیان داشت: عبور از شرایط سخت اقتصادی توسط تیم اقتصادی دولت با هدایت رهبر معظم انقلاب و تدابیر دولت و تلاش تیم اقتصادی و زیر اقتصاد به عنوان فرد اصلی تیم اقتصادی محقق شد و تلاش های ایشان برای کنترل تورم، ایجاد تحرک بیشتر، کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی بسیار حائز اهمیت بود.

    زارعی ادامه داد: اگر بخواهیم نگاه ایده آلی به مسائل اقتصادی جامعه داشته باشیم باید ایده آل های خود را با شرایط جامعه منطبق کنیم که این انطباق در حال حاضر و با شرایط کنونی جامعه ما، ممکن نیست.

    وی در خصوص مباحث مالیاتی گفت: مالیات یکی از دغدغه هایی است که همواره وجود داشته است. وقتی ما می خواهیم بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح کنیم یکی از مسائلی که در کانون توجه قرارمی گیرد بحث فرارهای مالیاتی است.

    وی افزود: یکی از برنامه های وزیر اقتصاد این است که مالیات ها به سمت دریافت عادلانه پیش برود نه این که بر قشر پایین و کسانی که با اقتصاد کوچک زندگی خود را تأمین می کنند فشار اقتصادی مضاعف وارد شود.

    این نماینده مجلس اشاره داشت: یکی از ماموریت های مهم اقتصادی وزیر که مجلس هم توجه ویژه ای به آن دارد این است که کسانی که از توانایی بالاتری برخوردارند و قشر تأثیرگذارتری در اقتصاد کشور هستند، از مالیات فرار نکنند.

    وی در این خصوص افزود: اما در نهایت ، وزیر باید مصوبات مجلس را اجرا و اعمال کند و این مجلس است که در این خصوص قانون وضع می کند .

    برچسب ها