عصر خودرو

در جریان معاملات امروز رخ داد؛

داد و ستد بیش از ۲۴۵ میلیون ورقه بهادار در بازارهای فرابورس ایران

عصر بازار- فرابورس ایران معاملات روز جاری را با داد و ستد بیش از ۲۴۵ میلیون ورقه بهادار به ارزش حدود یکهزار و ۹۵ میلیارد ریال پشت سر گذاشت.

داد و ستد بیش از ۲۴۵ میلیون ورقه بهادار در بازارهای فرابورس ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، امروز سه‌شنبه 15 تیرماه سهامداران نیز شاهد رشد 2.3 واحدی شاخص کل و رشد آیفکس تا ارتفاع 783 واحدی بودند.

    بررسی معاملات خرد سهام در بازارهای سهام فرابورس (اول، دوم و پایه) حاکی از آن است نماد معاملاتی بانک گردشگری با خرید و فروش بیش از 78 میلیون سهم به ارزش 102 میلیارد ریال بالاترین رقم حجم و ارزش معاملات امروز را در اختیار گرفت.
    همچنین در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز اوراق مشارکت گلگهر 3 با معامله 153هزار و 150 ورقه بهادار به ارزش نزدیک به 154 میلیارد ریال در صدر اوراق با درآمد ثابت قرار گرفت. پس از آن نیز اسناد خزانه اسلامی مرحله ششم با نماد «اخزا6» که دومین روز معاملاتی خود را در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس تجربه می‌کند با بالاترین حجم و ارزش معاملات روزانه روبه‌رو شد.
    بررسی معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله نیز نشان می‌دهد، صندوق سرمایه‌گذاری آرمان آتی کوثر با معامله 2 میلیون و 930 هزار سهم به ارزش 32 میلیارد ریال، شاهد بالاترین حجم و ارزش معاملات بود.
    در این میان در جریان معاملات اوراق تسهیلات مسکن در بازار ابزارهای نوین مالی، هر ورقه تسه در بازه قیمتی 826 هزار ریال تا 901 هزار ریال مورد مبادله قرار گرفت و کمترین قیمت به تسه تیر 93 اختصاص داشت.
    امروز نماد شرکت‌های تولید نیروی برق دماوند، شرکت آهن و فولاد ارفع و فولاد هرمزگان جنوب بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل گذاشته و در مقابل نماد شرکت‌های پالایش نفت تهران، پالایش نفت لاوان و گروه صنایع کاغذ پارس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص به‌جا گذاشتند.
    در جریان معاملات امروز همچنین نماد معاملاتی شرکت تولید نیروی برق دماوند پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم و مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام در خصوص افزایش سرمایه و شرکت صنعتی مینو پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم بازگشایی شدند.
    در مقابل نماد معاملاتی بانک گردشگری برای برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق‌العاده صاحبان سهام و نماد معاملاتی شرکت فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال به‌منظور برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام در پایان معاملات متوقف شدند.

    برچسب ها