عصر خودرو

وزیر نیرو:

صنعت برق به ۹۰ درصد خودکفایی رسیده

عصر بازار- وزیر نیرو گفت:با وجودی که از نظر تولید و فعالیت‌های علمی دارای رتبه خوبی در جهان هستیم ولی هنوز نتوانسته‌ایم از تمام ظرفیت علمی کشور در مسیر نوآوری و جذب فناوری به اندازه کافی بهره ببریم.

صنعت برق به ۹۰ درصد خودکفایی رسیده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، حمید چیت چیان در آیین تجلیل از نخبگان برتر صنعت برق کشور گفت: تاکنون نتوانسته‌ایم از تمام ظرفیت علمی کشور در مسیر نوآوری و جذب فناوری به اندازه کافی بهره ببریم و با وجودی که از نظر تولید و فعالیت‌های علمی دارای رتبه خوبی در جهان هستیم ولی هنوز نتوانسته‌ایم از تمام ظرفیت علمی کشور در مسیر نوآوری و جذب فناوری به اندازه کافی بهره ببریم.

    وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری از مدیران و دانشجویان خواسته تا به فعالیت‌های علمی خود شتاب بیشتری دهند ادامه داد: تمامی این اساتید و دانشمندان برجسته کشور از نزدیک با وزارت نیرو و صنعت برق کشور همکاری داشته‌اند اما آنچه که حائز اهمیت است شخصیت انسانی و علمی آن‌ها است که نشان دهنده این مطلب است زمانی که علم در وجود انسان اثر بگذارد، گوهری در وجود آدمی شکل می‌گیرد که باعث می‌شود شخص از دیگر انسان‌ها متمایز شده و در بین سایر اعضای اجتماع سرآمد شود.

    وزیر نیرو تصریح کرد: نخبگان صنعت برق کشور، چرخ این صنعت را به گردش در می‌آورند، مدیریت این صنعت را عهده دار می‌شوند و در پیشرفت و پیشبرد علمی این صنعت می‌کوشند و با اتکا به دانش خود، از بهترین فناوری‌های روز جهان استفاده کرده و در راه انتقال آن به کشور از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

    وی با اشاره به اینکه صنعت برق یک صنعت پرافتخار است و وزارت نیرو با افتخار اعلام می‌کند که در این صنعت پیچیده بیش از 90 درصد به خوداتکایی رسیده است، افزود: این خوداتکایی، شاید در بخش آب بیشتر باشد، ولی مهم این است که این موفقیت‌ها را مدیون این اساتید و تربیت شدگان این اساتید هستیم.

    وی با بیان این مطلب که هنوز نتوانسته‌ایم هم‌پای علمی کشور در جهت ارتقا و رشد اقتصادی گام بر داریم، اظهارداشت: باید بدانیم چگونه از اساتید و ذخایر علمی کشور استفاده کرده و نیازمند تلاش بیشتر اساتید و محیط‌های آکادمیک باشیم، تا در جهت پاسخ به نیازهای واقعی این صنعت اثرگذار بوده و شاهد حل چالش‌های بستری باشیم.

    *تجلیل از نخبگان برتر صنعت برق کشور

    همچنین در آئین تجلیل از نخبگان برتر صنعت برق کشور از "محسن پارسا مقدم" متولد سال 1335 تهران دارای دکترای برق از دانشگاه توهوکو ژاپن، "محمودرضا حقی‌فام" متولد 1343 مراغه دارای دکترای برق از دانشگاه تربیت مدرس، "محمود فتوحی فیروزآبادی" متولد 1338 فیروزآباد یزد دارای دکترای برق از دانشگاه کانادا، "جواد فیض" متولد 1331 تبریز دارای دکترای برق از دانشگاه نیوکاسل انگلستان و "گئورک قره‌پتیان" متولد 1341 تهران دارای دکترای برق از دانشگاه صنعتی امیرکبیربرگزار شد.

    سخنرانان این آیین بزرگداشت، "محمد احمدیان" معاون سازمان انرژی اتمی ایران، "حسن غفوری فرد" دبیرکل جامعه اسلامی ورزشکاران و رییس هیئت بازرسی و نظارت شورای عالی انقلاب فرهنگی، "سیدمحمد صادق‌زاده" مدیرعامل سازمان انرژی‌های نو ایران (سانا)، "علی‌محمد رنجبر" رییس دانشگاه صنعتی شریف بودند که با بیان خاطراتی از این پژوهشگران و نخبگان، ویژگی‌ها و خصوصیات علمی، اخلاقی و اعتقادی آنان را برشمردند.

    بنا بر این گزارش، تاکنون صدها مقاله بین المللی در مجامع مختلف علمی و ده‌ها جلد کتاب از این نخبگان برتر که چهره‌های علمی شناخته شده جهانی هستند، در ایران و سایر کشورها به چاپ رسیده است و هم‌اینک "محمودرضا حقی‌فام" به عنوان معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر و "گئورک قره‌پتیان" به عنوان معاون پژوهشی پژوهشگاه نیرو، با این وزارتخانه همکاری دارند.

    در این مراسم، "ستار محمودی" قائم مقام وزیر نیرو، "هوشنگ فلاحتیان" معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی،  "رحیم میدانی" معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا، " علی اکبر مهاجری" معاون وزیر نیرو در تحقیقات و منابع انسانی، "رضا انجم شعاع" معاون حقوقی، پشتیبانی و مجلس، "آرش کردی" مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر و "محمدصادق قاضی زاده" رئیس پژوهشگاه نیرو نیز حضور داشتند.

    برچسب ها