عصر خودرو

ارزانی وام‌های بانکی به تعطیلات خورد

عصر بازار- دستور العمل کاهش نرخ سود تسیهلات در حالی از ۱۶ تیرماه لازم الاجراست که شبکه بانکی در تعطیلات عید فطر بسر می برد.

ارزانی وام‌های بانکی به تعطیلات خورد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، بعد از توافق بانک‌ها برای کاهش نرخ سود سپرده سالانه و ریزش آن از 18 به 15 درصد، به فاصله حدود یک هفته‌ای بود که شورای پول و اعتبار در مورد تغییر نرخ سود تسیهلات تصمیم گیری کرد و در این باره مصوبه داشت.

    نرخ سود سپرده این‌بار کمی متفاوت‌تر از چند دوره اخیر و بدون مصوبه شورای پول و اعتبار از اول تیرماه در شبکه بانکی به اجرا درآمد و در شرایطی که بانکها به کاهش سود وام‌های بانکی ورود نکرده بودند، مصوبه شورا آنها را موظف به رساندن سود از 22 به 18 درصد کرد تا حدی بین سود تسهیلات، سپرده و نرخ تورمی که به تازگی تک رقمی شده است، تناسب برقرار باشد.

    در حالی سودهای تسهیلات مصوب، روز گذشته - 14 تیرماه - از سوی بانک مرکزی به شبکه بانکی ابلاغ شد و از فردا یعنی - 16 تیرماه - لازم الاجراست که با تعطیلات سه روزه پیش رو مصادف شده و در این حالت نرخ‌های جدید رسما از شنبه، همزمان با نوزدهم ماه جاری در ویترین بانک‌ها قرار خواهد گرفت.

    این در حالی است که در کنار کاهش نرخ سود تسهیلات عقود مشارکتی به 18 درصد، نرخ سود تسهیلات بانک کشاورزی برای تسهیلات سرمایه‌گذاری نیز 15 درصد و برای سایر تسهیلات 18 درصد تعیین شده است.

    برچسب ها