عصر خودرو

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

بازدهی تولید صنعت پتروشیمی در پساتحریم افزایش می یابد

عصر بازار- معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اشاره به فضای ایجاد شده در دوره پسابرجام از ارتقای فرآیندها و بازدهی تولید از طریق ارتباط با شرکتهای صاحب دانش فنی خبر داد.

بازدهی تولید صنعت پتروشیمی در پساتحریم افزایش می یابد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، مرضیه شاهدائی اظهار کرد: در دوره تحریمها که با قطع همکاریهای بین المللی همراه بود، شرکتها برای تولید محصولات تکمیل کننده زنجیره تولید صنعت پتروشیمی به دلیل دسترسی نداشتن به فناوریهای مورد نیاز با مشکل همراه بودند که اکنون این موضوع حل شده است.

    وی افزود: اکنون با بهبود روابط بین المللی بیشتر شرکتهای تولیدی ما به دنبال این هستند که از شرکتهای بین المللی، دانش فنی صنایع تکمیلی را دریافت کنند و افزون بر آن فرایندها و بازدهی تولید را ارتقا بخشند.

    مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: محصولات ما که اکنون محصولات پایه هستند و صادر می شوند باید به محصولاتی با ارزش افزوده بالاتر بدل شوند و ترجیحا در صنعت پتروشیمی از خام فروشی جلوگیری کنیم و ارزش افزوده بیشتری ایجاد کنیم.

    شاهدایی تکمیل زنجیره تولید در صنعت پتروشیمی و جلوگیری از خام فروشی را مستلزم فنآوریهای خاصی دانست که طی سالهای گذشته تحریمها از عوامل بازدارنده آن بوده است.

    معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی همچنین درباره بیمه محصولات صادراتی پتروشیمی توضیح داد: اکنون در دوره پسابرجام مانعی برای این که محصولات پتروشیمی را بیمه کنند، وجود ندارد، افزون بر آن که تحریمها همانگونه که مرحله به مرحله شکل گرفته است، برطرف شدن آن نیز زمانبر خواهد بود.

    برچسب ها