عصر خودرو

ذخایر طلای زرشوران به ۱۰۸ تن افزایش یافت

عصر بازار- مدیر عامل شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران اعلام کرد: ذخیره معدن طلای زرشوران به حدود ۱۰۸ تن طلای خالص با عیار متوسط ۴ گرم بر تن افزایش یافت.

ذخایر طلای زرشوران به ۱۰۸ تن افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایمیدرو، محمدرضا احمدی افزود: با گسترش عملیات اکتشافی و انجام بیش از 20 هزارمتر حفاری، این نتایج به دست آمده است. وی دستیابی به ذخایر جدید را از دستاوردهای برنامه های اکتشافی ایمیدرو دانست. پیش از این، میزان ذخیره معدن طلای زرشوران، 80 تن اعلام شده بود.

    احمدی با بیان اینکه انجام عملیات اکتشافی در مناطق جدید ادامه دارد، افزود : برنامه تولید امسال مجتمع 600 کیلوگرم شمش طلا، 300 کیلوگرم نقره و استخراج 550 هزار تن ماده معدنی برای خوراک کارخانه است.

    وی اضافه کرد: همچنین مطالعات امکان سنجی برای تولید نانو ذرات نقره و استحصال آنتیموان از باطله های کارخانه در دستور کار مجتمع قرار دارد.

    احمدی ادامه داد: در سال 94 با توجه به ادامه روند تکمیل خط تولید ، 175 کیلوگرم شمش طلا و 110 کیلوگرم نقره تولید شد.

    وی در خصوص اقتصاد مقاومتی گفت: با توجه به سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در این شرکت با محور قراردادن رشد بهره وری با تقویت عوامل تولید و قابلیت های متنوع در جغرافیای مزیتی استان آذربایجان غربی به منظور افزایش قدرت مقاومت و کاهش آسیب پذیری کشور از طریق ایجاد تنوع در روش های فروش و مشارکت دادن بخش خصوصی در امر فروش اقدام شده است.

    احمدی همچنین از دریافت استاندارد شمش طلا از سازمان ملی استاندارد ایران خبر داد و افزود: در سال گذشته 133 کیلوگرم طلای مجتمع زرشوران از طریق بورس کالا و بانک کارگشایی عرضه شد.

    وی اظهار کرد: شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران در دو سال گذشته به موفقیت های چشمگیری در برقراری ملاحظات زیست محیطی، ایمنی و بهداشت دست یافته و در راستای پایش برخط آلاینده های احتمالی مجهز به نصب تجهیزات پایش برخط شده است.

    بر اساس این گزارش، کارخانه استحصال طلا توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران  آبان ماه 93 توسط معاون اول رییس جمهور افتتاح شده است.

    مجتمع معدنی و صنعتی طلای زرشوران در 35 کیلومتری شهرستان تکاب در استان آذربایجان غربی قرار دارد.

    برچسب ها