عصر خودرو

رییس اداره نظارت بر ناشران بورسی خبر داد:

مهلت به روز رسانی فرم های دارندگان اطلاعات نهانی تا پایان تیر ماه

عصر بازار- ناشران تا پایان تیر ماه مکلف به بروزرسانی و تکمیل فرم های دارندگان اطلاعات نهانی هستند.

مهلت به روز رسانی فرم های دارندگان اطلاعات نهانی تا پایان تیر ماه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، علی بیگ زاده رییس اداره نظارت بر ناشران بورسی با اعلام این خبر گفت: با توجه به اصلاح ساختار اطلاع رسانی ناشران و همچنین انتشار مستقیم اطلاعیه ها از خرداد سال گذشته ، تعبیه و به روز رسانی فرم های دارندگان اطلاعات نهانی در سامانه کدال آغاز شده است.

    وی با اشاره به مکاتبات صورت گرفته با شرکت ها اظهار داشت: بر اساس مکاتبات واحد نظارت بر ناشران بورسی سازمان با شرکت ها، هیأت مدیره شرکت های بورسی موظف به تکمیل و به روز رسانی فرم شماره 3 مربوط به دارندگان اطلاعات نهانی در بستر کدال شدند.

    این مقام مسوول تصریح کرد: در ساختار واحد مالی شرکت ها باید افراد مشخصی به اطلاعات مالی با اهمیت ازجمله پیش بینی ها، اطلاعات واقعی و از این دست که به بازار ارائه می شود دسترسی داشته باشند.

    وی ادامه داد: لذا ضروری است اسامی این افراد و مواردی که در آئین نامه مربوطه تصریح شده در فرم های مربوط به دارندگان اطلاعات نهانی اظهار شود تا معاملات آنها و افراد وابسته به آنها مورد رصد قرار بگیرد.

    وی با تأکید بر این نکته که پر کردن این فرم، تکلیف هیأت مدیره است گفت: بر اساس اطلاعات تکمیل شده در این فرم، اشخاص حقیقی دارنده اطلاعات نهانی که در آیین نامه مربوطه مشخص شده اند نیز مکلف هستند فرم شماره یک را تکمیل و ارائه کنند تا بانک اطلاعاتی مربوطه بروزرسانی و تکمیل شود.

    برچسب ها