عصر خودرو

صادرات ۲۰۰ میلیون دلاری فرآورده‌های دارویی

عصر بازار- توسعه صنایع و اقتصاد دانش بنیان از جمله اهداف چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور است که از جمله این زمینه‌ها می‌توان به صنایع داروسازی اشاره کرد، چراکه عضو هیات مدیره سندیکای صنایع دارو از توسعه و کسب توان صادراتی در این صنعت خبر می‌دهد.

صادرات ۲۰۰ میلیون دلاری فرآورده‌های دارویی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، محمود نجفی  با بیان اینکه صنایع دارویی در جایگاه خوبی قرار دارند، گفت: گرچه با در نظر گرفتن شرایط دیگر صنایع و میزان صادرات 200 میلیون دلاری این صنعت به بازارهای منطقه ای می‌توان گفت صنایع دارویی در جایگاه مناسبی قرار دارند اما این جایگاه ایده ال و برازنده صنعت کشور نیست و باید برای ارتقای آن تلاش کرد.

    وی در ادامه با اشاره به وضعیت تصدی‌گری صنایع دارویی در ساختار سیستم صنعت کشور تصریح کرد: در وزارت صنعت، معدن و تجارت صنایع دارویی چندان به بازی گرفته نمی‌شوند و شاید دلیل آن اصرار وزارت بهداشت بر نظارت و تصدی گری این صنعت از ابتدای تولید تا خرده فروشی ها باشد.

    عضو هیات مدیره سندیکای صنایع داروهای انسانی با اشاره به مشکلات این صنعت اذعان کرد: در این صنعت بخش خصوصی ورود چندانی نکرده است که دلیل آن اقبال زائدالوصف دستگاه های عمومی مانند تامین اجتماعی، بانک ملی و ... به این حوزه به دلیل سود بالای موجو در این صنعت است. در صورتیکه در هیچ جای دنیا دیده نمی شود که دولت تا سطح خرده فروشی در صنعت دارو دخالت کند که این دخالت های عمده چه در تولید و چه در تجارت دارو برای بخش خصوصی در حوزه‌های تولید و توزیع دارو مشکل ایجاد می کند.

    نجفی افزود: صنعت داروسازی از سال 1380 به بعد به دلیل بحث تحریم ها امکان  به روز شدن نداشته و این در حالی است که عدم دریافت پروانه تولید از وزارت صنعت، معدن و تجارت موجب شده  فعالان این صنعت نتوانند از تسهیلات مربوط به احیای صنایع کوچک و متوسط و دیگر تسهیلات این وزارتخانه بهره ببرند.

    وی با بیان پیشرفت های این حوزه گفت: امروز ما در حوزه بیوتکنولوژی بسیار درخشان عمل می کنیم و هر روز در حال پیشرفت در این زمینه هستیم که حتی در آن به توان صادراتی به کشور های همسایه رسیده ایم.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو