عصر خودرو

سیف:

مراودات بانکی بین المللی ربطی به برجام ندارد

عصر بازار- رئیس کل بانک مرکزی گفت: اینکه برخی تصور می‌کنند، اطلاعات مشتریان و حساب‌های بانکی را به گروه ویژه اقدام مالی می‌دهیم، نادرست است

مراودات بانکی بین المللی ربطی به برجام ندارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، ولی الله سیف در جلسه هم اندیشی نمایندگان مرکز پژوهش های مجلس، با تاکید بر اینکه «شکل اصلی در مراودات بانکی بین المللی ربطی به برجام ندارد» گفت: متاسفانه برخی با شبهه پراکنی مانع اجرای درست اقدامات می شوند که نمونه آن را در موضوع گروه ویژه اقدام مالی(FATF) می بینیم.

    رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه برخی تصور می کنند بانک مرکزی اطلاعات مشتریان و حساب های بانکی را به گروه ویژه اقدام مالی ارایه می کند تصور نادرستی است، تاکید کرد: تفاهم ما با گروه ویژه اقدام مالی در زمینه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم است و مصادیق تروریسم را نیز خود ایران تعیین می کند.

    وی با یادآوری اینکه اکنون قانون بانکداری بدون ربا با قدمت 32 ساله در نظام بانکی در حال اجراست، افزود: لازم است این قانون و ضوابط و استانداردها بازنگری شود؛ بر این اساس بانک مرکزی با آغاز به کار مجلس دهم لایحه ای در این زمینه به مجلس ارایه خواهد کرد.

    کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی هم گفت: پیشنهاد می کنم پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی و مرکز پژوهش های مجلس با امضای تفاهمنامه همکاری و تشکیل کارگروه مشترک، ارتباط تنگاتنگ خود را بیش از پیش ادامه دهند.

    جلالی افزود: می توان از ظرفیت کمیسیون های مرتبط در مجلس شورای اسلامی برای بررسی و نهایی سازی لایحه بانکداری بدون ربا بهره برد. باید بین اقتصاد مقاومتی و لوایح ارتباط برقرار کرد.

    برچسب ها