عصر خودرو

توسط مرکز پژوهش های مجلس بررسی شد

راهبرد مجلس دهم در توسعه صنعت پتروشیمی کشور

عصر بازار- مسائل اساسی صنعت پتروشیمی و نقش مجلس شورای اسلامی در حل آنها در قالب گزارشی توسط مرکز پژوهش ها مورد بررسی قرار گرفت.

راهبرد مجلس دهم در توسعه صنعت پتروشیمی کشور
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، دفتر مطالعات انرژی، صنعت و معدن مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با انتشار گزارشی عنوان کرد: صنعت پتروشیمی کشور شامل سه بخش عمده صنایع بالادستی، میانی وپایین دستی تکمیلی است که با حرکت در طول این زنجیره مزایای این صنعت استراتژیک از جمله اشتغال زایی، ارزش افزوده، توسعه تکنولوژی، تنوع بخشی به محصولات افزایش می یابد. همچنین بر اساس آمار سال 1393، حدود 50 مجتمع پتروشیمی در کشور فعال بودند که میزان تولید آنها 44.4 میلیون تن بوده است.

    نتایج این گزارش نشان می دهد که تاکنون اقدامات مثبت و مفیدی در توسعه صنعت پتروشیمی کشور صورت گرفته است، به طوری که سهم صادرات پتروشیمی در صادرات صنعتی کشور در سال های اخیر بیش از 40 درصد بوده و در سال 1393 نزدیک به 16 میلیون تن انواع این محصولات صادر شده است.

    از سوی دیگر در قوانین و اسناد بالادستی کشور صنعت پتروشیمی از جایگاه ویژه ای برخوردار است که باید تلاش شود اهداف این اسناد و قوانین از طریق توسعه صنایع پایین دستی تکمیلی ، انتخاب طرح های مناسب و مکان یابی درست، تدوین و تصویب استراتژی توسعه صنعتی پتروشیمی کشور و ... تحقق یابد.

    برچسب ها