عصر خودرو

پیش بینی بازار طلای داخلی و خارجی؛

طلا در ۱۸ ماه آینده رکورد می زند

عصر بازار- رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهرگفت:« در ماه مبارک رمضان مقداری داد و ستد ها کاهش پیدا کرده و قیمت طلا افزایش پیدا کرده است. »

طلا در ۱۸ ماه آینده رکورد می زند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، محمد کشتی آرای درباره تحولات بازار طلا در ماه مبارک رمضان اظهار داشت:«بازار در ماه رمضان با ماه های دیگر فرقی نداشته تنها کمی سطح داد و ستد ها کاهش یافته است؛اما در دربازار جهانی قیمت طلا افزایش یافت به طوری که در تیر ماه همین اتفاق باعث شد که سکه در داخل کشور گران شود. »

    وی با اشاره به بازار سکه پس از پایاین ماه مبارک رمضان تصریح کرد:« به نظر می رسد با اتمام ماه مبارک رمضان در میزان تقاضا نغییر زیادی ایجاد نشود به این دلیل که ما با پدیده  رکود مجه هستیم  که نه  رکود نه ماه رمضان می شناسد نه غیر آن. »

    در همین رابطه  سی ان بی سی در گزارشی بازار طلای جهانی را چنین پیش بینی کرد:

    «سرمایه گذاران احتمال می دهند به دلیل بازده منفی اوراق قرضه، قیمت طلا به بیشترین حد خود در 18 ماه آینده برسد.»

    آرامش قبل از طوفان

    بازار طلای جهانی قبل از برگذاری همه پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا با اطمینان مشتریان خود رو به رو شده بود و بازار با آرامش رو به رو بود. نتایج همه پرسی 23 ژوئن بریتانیا موجب افزایش شدید نگرانی های سیاسی و اقتصادی در سراسر جهان شده است.

    این افزایش قیمت طلا باعث شده است که سرمایه گذاران با روش های دیگری در بازار طلا سرمایه گذاری کنند به همین دلیل کارشناسان بر این باورند که بازارها دچار هیجان می شوند و  پیش بینی می شود تا 18 ماه آینده طلا به بیشترین حد خود برسد.

    پس از همه پرسی برگزیت، تنها بازار طلا بود که با افت رو به رو نشد و بر خلاف بقیه بازارها روندی افزایشی را تجربه کرد.

    در حال حاضر قیمت طلای جهانی در کانال هزار و 350 دلار است که به 27 درصد از زمان مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

    به نظر می رسد که بانکهای مرکزی جهان برای کاهش این نگرانی ها سیاست های انبساطی پولی بیشتری را اجرا خواهند کرد و این مساله در نهایت موجب کاهش نرخ ارز و افزایش قیمت جهانی طلا خواهد شد.

    بازار سکه در ماه جاری تا کنون روندی افزایشی داشته که بیشترین قیمت خود در تیر را روز گذشته تجربه کرد. سکه تمام بهار آزای تیر را با یک میلیون و 28 هزار تومان آغاز کرد ولی با افازیش قیمت طلای جهانی به دلیل برگزیت پرش قیمت شدیدی را تجربه کرد.

    برچسب ها