عصر خودرو

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر:

با جذب تکنولوژی خارجی به دنبال اقتصاد درون زا خواهیم رفت

عصر بازار- شرکت سرمایه‌گذاری غدیر تلاش دارد تا با جذب سرمایه و تکنولوژی خارجی، به دنبال اقتصاد درون زا برود.

با جذب تکنولوژی خارجی به دنبال اقتصاد درون زا خواهیم رفت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد ، غلامرضا سلیمانی امیری مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر، درمراسم نمادین سالروز عرضه سهام شرکت در بورس، با اعلام این مطلب گفت: نقطه شروع اقتصاد مقاومتی، خصوصی‌سازی بنگاه‌های دولتی است و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، شرکت‌هایی که مبادرت به خرید سهام شرکت‌های دولتی از سازمان خصوصی‌سازی کردند به‌عنوان متولیان پیاده‌سازی اهداف اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شوند.

    مدیرعامل هلدینگ چندرشته‌ای غدیر در ادامه اظهارات خود، از بهره‌برداری دو واحد از سه واحد نیروگاه بهبهان خبر داد که در پی این اقدام ظرف یک ماه آینده، این نیروگاه به شبکه برق سراسری متصل خواهد شد. به گفته وی ظرفیت این نیروگاه 500 مگاوات است که دو واحد 160 مگاواتی آن به بهره‌برداری رسیده‌اند.

    سلیمانی با بیان اینکه از زمان اعمال تحریم‌ها، غدیر با کمک سهامداران خود و منابع داخلی شرکت، به اجرای پروژه‌های مناسبی در کشور مبادرت ورزید، از بهره‌برداری پروژه پتروشیمی شیراز در ماه جاری خبر داد. وی گفت: طرح یک میلیون تنی آمونیاک پتروشیمی شیراز با سرمایه‌گذاری 2500 میلیاردتومانی در 21 تیرماه امسال با حضور مقامات دولتی به بهره‌برداری خواهد رسید.

    این مدیرفعال در صنعت پتروشیمی ادامه داد: همچنین با استفاده از منابع داخلی شرکت طرح یک میلیون تنی پردیس با سرمایه‌گذاری یک هزار و 800 میلیارد تومانی اجرا شد. وی از محدود بودن منابع مالی داخلی برای اجرای طرح‌ها به‌عنوان عاملی نام برد که سبب شد تا این مجموعه از منابع مالی و تکنولوژی خارجی استفاده کند.

    تاسیس شرکت خارجی در غدیر

    سلیمانی به تمایل بالای شرکت‌های اروپایی، کره‌ای، چینی برای سرمایه‌گذاری در کشور اشاره کرد؛ به‌طوری که شرکت سرمایه‌گذاری غدیر با شرکت‌های معتبر اروپایی به ایجاد شرکتی مشترک مبادرت ورزد. وی ادامه داد: مراحل ثبت رسمی این شرکت در حال انجام است و این شرکت در بخش پتروشیمی و نیروگاهی فعالیت خواهد کرد.

    مدیرعامل غدیر با اشاره به حضور بخشی از هلدینگ‌های غدیر در بازار سرمایه، عنوان کرد: تجربه حضور موفق شرکت‌های تابعه غدیر در بازار سرمایه سبب شد تا دیگر هلدینگ‌های غدیر نیز برای ورود به بازار ثانویه ترغیب شوند. وی از هلدینگ‌های سیمانی و برق و انرژی غدیر به‌عنوان هلدینگ‌هایی نام برد که در حال طی مراحل ورود به بازار سرمایه هستند.

    این فعال بازار سرمایه با اعلام آمادگی ورود هلدینگ سیمانی غدیر به بازار سرمایه، عرضه سهام این هلدینگ را منوط به مساعد شدن وضعیت سیمان در سطح کشور عنوان کرد و گفت: با مساعد شدن شرایط بازار مسکن و افزایش تقاضا برای سیمان به منظور انجام فعالیت‌های عمرانی وساخت و‌ساز، سهام این هلدینگ در بازار سرمایه عرضه خواهد شد.

    وی با بیان اینکه سهام هلدینگ برق و انرژی غدیر نیز در سال جاری به بازار عرضه خواهد شد، ادامه داد: با توجه به مناسب بودن شرایط حاکم بر صنعت برق و انرژی در کشور، سهامداران اشتیاق بالایی نسبت به شرکت‌های فعال در این صنعت دارند؛ بر این اساس به نظر می‌رسد که عرضه سهام این هلدینگ با استقبال فعالان بازار سرمایه همراه باشد.

    سلیمانی به برخورداری هلدینگ برق و انرژی غدیر از نیروگاه‌هایی مانند برق گیلان، ابوموسی، بهبهان، قشم اشاره کرد. همچنین مدیر عامل غدیر با توجه به سرمایه 5 هزار و 400 میلیارد تومانی غدیر، از برنامه این مجموعه برای افزایش این سرمایه به 7هزار و 200 میلیارد تومان خبر داد.

    برچسب ها