عصر خودرو

طی معاملات روز گذشته؛

دلار فرمان بازار نقدی و آتی سکه را در دست گرفت

عصر بازار- قیمت سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران دیروز در مسیر کاهشی قرار گرفت که کارشناسان عامل اصلی این امر را کاهش بهای دلار اعلام کردند.

دلار فرمان بازار نقدی و آتی سکه را در دست گرفت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، روز گذشته کاهش نوسانات سکه، بار دیگر روند دلار را در کانون توجه‌ها قرار داد، به طوری که همزمان با ثبت بهای یک میلیون و 98 هزار تومان برای سکه،‌ دلار با شکستن مرز حمایتی 3 هزار و 500 تومان، به کانال پایین‌تر رفت.

    به این ترتیب روز دوشنبه هر پنج سررسید آتی سکه در بورس کالای ایران با روند نزولی مواجه شد، به طوریکه سکه در سررسید تیر ماه با نرخ یک میلیون و 99 هزار تومان معامله شد و کاهش 0/38 درصدی را تجربه کرد. همچنین سکه تحویل شهریورماه نیز با افت0/33 درصدی به قیمت یک میلیون و111 هزار تومان رسید. این در شرایطی است که قرارداد تحویل آبان با قیمت یک میلیون و 124هزار تومان معامله شد و با کاهش 0/27 درصدی رو به رو شد. از طرفی سکه تحویل دی نیز با 0/39 درصد افت به قیمت یک میلیون و 139 هزار تومان به فروش رسید. در پایان سررسید اسفند ماه با نرخ یک میلیون و 158 هزار تومان معامله شد و کاهش 0/51درصدی را به ثبت رساند.

    از سویی حجم معاملات آتی سکه طی روز گذشته در بورس کالای ایران به 9هزار و 635 قرارداد و ارزش آن به بیش از یک هزار و 113 میلیارد ریال رسید.

    همچنین در بازار نقدی نیز طی روز یکشنبه، با وجود این که سکه متناسب با کاهش قیمت دلار پایین نیامد اما نسبت به روز شنبه افت اندکی را تجربه کرد. در دومین روز هفته، شاخص ارزی حدود 8 دهم درصد از ارزش خود را از دست داد، حال آنکه سکه تمام بهار آزادی تنها 4 دهم درصد کاهش قیمت را تجربه کرد و روی قیمت یک میلیون و 98 هزار تومان قرار گرفت.در نتیجه این موضوع میزان حباب سکه که در روز شنبه 15 هزار تومان بود، اما در روز یکشنبه به 10هزار تومان رسید.

    برچسب ها