عصر خودرو

دوشنبه ۱۴ تیر؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار- در معاملات امروز دوشنبه ۹۵.۰۴.۱۴ در بازار برق بورس انرژی ۱۲,۵۴۷ مگاوات برق به ارزش ۳۵ میلیارد و ۵۳۳ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته با افزایش قابل ملاحظه‌ای همراه بوده است.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز با اندکی نزول همراه بود و کاهش 0.9 درصدی را به ثبت رساند.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:

    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشاهده می‌شود؛ قیمت در مسیر نزول ملایم خود در روزهای اخیر، در انتهای دوره به محدوده 330،000 ریال رسیده است؛ به نظر می‌رسد این قیمت برای نیروگاه‌ها از اهمیت خاصی برخوردار باشد زیرا در اواسط خرداد ماه نیز روند نزولی قیمت پس از رسیدن به این محدوده با مقاومت نیروگاه‌ها در برابر کاهش بیشتر مواجه شد و پس از آن شاهد رشد قیمت بودیم. حال باید دید که تجربه گذشته در روند قیمت باز هم تکرار می‌شود یا روند نزولی تداوم خواهد داشت.
    امروز در بازار برق بورس انرژی، عرضه سنگین نیروگاه‌ها در نمادهای کم‌باری با توجه به قیمت مورد نظر شرکت‌های توزیع نیروی برق با استقبال قابل توجه خریداران مواجه شد و بازار یکی از معدود روزهای پررونق خود را در سال 95 تجربه کرد. در سایر نمادها هم قیمت پیشنهادی نیروگاه‌ها نسبت به روزهای گذشته با کاهش همراه بود که در مجموع باعث پویایی بازار و افزایش قابل توجه در حجم و ارزش معاملات شد. 
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

    بررسی روند نماد 13950423 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13950423 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است قیمت در طول دوره روندی نزولی داشته اما در روزهای اخیر از شیب آن کاسته شده و در حال حاضر در محدوده 330,000 ریال قرار دارد.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود؛ قیمت در ابتدای دوره کار خود را با روندی صعودی آغاز کرده و پس از رسیدن به محدوده 578,000 ریال  روند نزولی به خود گرفته و در انتهای دوره در محدوده 530,000 ریال قرار گرفته است.
    در این نماد تا به امروز 191  مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 14.04.1395 با 90  مگاوات می‌باشد.

    برچسب ها