عصر خودرو

حجم دارایی‌های طلای جهان ۵۰۰ تن افزایش یافت

عصر بازار- حجم دارایی های جهانی طلا از ماه ژانویه تاکنون بیش از ۵۰۰ تن افزایش یافته که نشان دهنده افزایش نگرانی های سرمایه گذاران از کند شدن رشد اقتصاد جهانی، به تعویق افتادن افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا و تبعات خروج انگلیس از اتحادیه اروپاست.

حجم دارایی‌های طلای جهان ۵۰۰ تن افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، حجم دارایی های جهانی طلا از ماه ژانویه تاکنون بیش از 500 تن افزایش یافته که نشان دهنده افزایش نگرانی های سرمایه گذاران از کند شدن رشد اقتصاد جهانی، به تعویق افتادن افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا و تبعات خروج انگلیس از اتحادیه اروپاست.
    حجم دارایی های سرمایه گذاری شده در صندوق های سرمایه گذاری در بازار طلا روز جمعه با 6.6 تن افزایش به 1959.1 تن رسید، در حالی که این رقم در روز 6 ژانویه، 1458.1 تن بود. هفته گذشته همزمان با واکنش سرمایه گذاران به رفراندوم جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا حجم این دارایی های 37 تن افزایش یافت. حجم دارایی های طلا در 5 ماه از 6 ماه گذشته رو به افزایش بوده است.
    در حالی که سرمایه گذاران تحت تاثیر تبعات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، بی عملی فدرال رزرو آمریکا در زمینه افزایش نرخ بهره و گسترش نرخ های منفی در اروپا و ژاپن به بهشت های امن سرمایه گذاری نظیر بازار طلا روی آورده اند، قیمت فلز زرد در ماه ژوئن به بالاترین رقم در بیش از 2 سال گذشته رسیده است. بانک های مختلف از جمله گلدمن ساکس چشم اندازهای خود برای بازار طلا را بعد از رفراندوم انگلیس افزایش داده اند، در حالی که سوددهی اوراق 10 و 30 ساله خزانه داری آمریکا به پایین ترین رقم ها رسیده است.
    ویان لای، اقتصاددان بانک ملی استرالیا گفت: «افت میزان سوددهی اوراق قرضه در سطح جهان و افزایش آشفتگی در بازارهای مالی در نتیجه مجموعه ای از تحولات ژئوپلتیک جذابیت طلا را به عنوان یک کالای سرمایه گذاری و یک بهشت امن افزایش داده است.»
    حجم دارایی های طلا در صندوق های سرمایه گذاری در بازار فلز زرد که در سال 2012 و همزمان با اقدام بانک های مرکزی جهان برای تحریک رشد اقتصادی بعد از پایان بحران مالی به 2632.5 تن رسیده بود، اکنون به بالاترین رقم از اوت 2013 رسیده است. این صندوق ها مثل سهام خرید و فروش می شود و به سرمایه گذاران اجازه می دهد طلا را بدون داد و ستد فیزیکی معامله کنند.

    برچسب ها