عصر خودرو

رشد اندک بازارهای سهام اروپایی

عصر بازار- پس از ثبت بیشترین صعود از ماه فوریه، در معاملات امروز شاخص سهام اروپا رشد اندکی کرد.

رشد اندک بازارهای سهام اروپایی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، با رشد قیمت کالاهای اساسی و صعود سهام شرکت‌های معدن‌کار، شاخص استاکس اروپا با رشدی 0.1 درصدی در لندن مواجه شد. این در حالی بود که شاخص FTSE  ایتالیا با کاهش ارزش سهام بانک‌ها سقوط کرد. در همین حال شاخص FTSE بریتانیا برای پنجمین روز رشد کرد و پس از رشد 19 درصدی نسبت به پایین‌ترین سطح خود در ماه فوریه در حال وارد شدن به بازار صعودی است.

    بازارهای سهام به روند صعودی خود پس از ثبت بهترین هفته خود در ماه جاری ادامه می‌دهند. پس از سقوط در ماه ژوئن و به دنبال رای بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا، بازارها بیش از نیمی از ضرر خود را در روزهای پس از رفراندوم جبران کرده‌اند.

    بانک‌ مرکزی اروپا و بانک انگلستان متعهد شدند که به ایجاد نقدینگی بیشتر کمک خواهند کرد و معامله‌گران احتمال افزایش نرخ بهره فدرال‌رزرو را کاهش دادند. در روز جمعه، شاخص استاکس 600 در حدود 4 درصد زیر سطح 23 ژوئن خود بود در حالی که شاخص FTSE3.8 درصد بالاتر از روز همه‌پرسی بریتانیا قرار گرفت.

    در میان سهام‌ها، شرکت رین‌متال رشدی 4.2 درصدی داشته و شرکت رایتمور نیز پس از کاهش قیمت فروش سهام شرکت بارکلیز، 3.3 درصد سقوط کرد.

    برچسب ها