عصر خودرو

صعود کالاهای اساسی چین، امیدها برای اعمال محرک‌های اقتصادی جدید را زنده کرد

عصر بازار- قیمت کالاهای اساسی چینی، از نیکل گرفته تا پنبه، در روز دوشنبه افزایش یافت تا پکن برای رونمایی از محرک‌های بیشتر برای تقویت اقتصاد ازهم‌گسیخته این کشور امیدوار شده و چشم‌انداز تقاضای مواد خام بهبود یابد.

صعود کالاهای اساسی چین، امیدها برای اعمال محرک‌های اقتصادی جدید را زنده کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، بررسی رسمی در روز جمعه نشان داد که بخش تولید کارخانه‌های چین در ماه ژوئن ضعیف بوده، سفارشات صادرات سقوط کرده و کارخانه‌ها کارکنان بیشتری را از کار بیرون کرده‌اند.

    هلن لائو، تحلیلگر آرگونات در هنگ‌کنگ اعلام کرد: «فشارهای نزولی در بازار داخلی و صادرات وجود دارد و دولت برای اینکه به اهداف کلان اقتصادی خود برسد نیاز دارد تا محرک‌های بیشتری را در نیمه دوم سال جاری اعمال کند که این موضوع برای تقاضای کالاهای اساسی خوب خواهد بود.»

    پس از اینکه عرضه مازاد بخش تولیدی چین را به شدت زمین‌گیر کرده بود، در سال جاری کالاهای اساسی چینی به شدت از سهام بهتر عمل کرده و سرمایه‌گذاران معتقدند روند صعودی این کالاها ادامه خواهد داشت.

    صعود قیمت کالاهای اساسی در ماه آوریل باعث شد تا قیمت‌ها و حجم معاملات در بورس‌ها کالایی افزایش یافته و مقامات بورس اقداماتی را برای محدود کردن سفته‌بازی و دلالی اعمال کنند.

    این رشد قیمت‌ها همچنین منعکس‌کننده بهبود ریسک‌پذیری در میان سرمایه‌گذاران چینی شده است. قیمت هر تن میلگرد در معاملات آتی شانگهای با رشدی 5.3 درصدی به 2468 یوآن (370 دلار) رسید و هر تن سنگ‌آهن در بورس کالای دالیان با رشدی 4.9 درصدی 441.50 یوآن معامله شد.

    هر دو کالا رشد هفته گذشته خود را ادامه دادند که این رشد ناشی از سطوح پایین موجودی انبارهای فولاد و تلاش پکن برای تثبیت بخش فولاد این کشور بوده است.

    در میان کالاهای دیگر، پنبه در بورس کالای ژنگ‌ژو با رشدی 5 درصدی به بالاترین سطح خود از می 2014 رسید. قیمت نیکل نیز در بورس آتی شانگهای با رشدی 6 درصدی بیشترین قیمت خود را از نوامبر تجربه کرد و قلع با رشدی 7.5 درصدی بالاترین سطح خود را از ماه می 2015 به ثبت رساند.

    در پی اعلام وزیر معدن جدید فیلیپین در خصوص بازبینی تمام معادن این کشور، به دلیل ترس از بسته شدن برخی از معادن نیکل در بزرگترین تامین‌کننده سنگ نیکل چین، قیمت این فلز در بازارها افزایش یافته است.

    دیگر کالاهایی که عملکردی فوق‌العاده داشته‌اند روغن سویا و نقره شانگهای بوده‌اند که به ترتیب 4 و 6 درصد افزایش قیمت داشتند. کائوچو نیز در بازار شانگهای نزدیک به 6 درصد افزایش قیمت را به ثبت رساند.

    برچسب ها