عصر خودرو

ارزش معاملات امروز فرابورس از یک هزار و ۳۸۵ میلیارد ریال گذشت

عصر بازار- معاملات امروز فرابورس ایران در حالی به پایان رسید که ارزش آن افزون بر یک هزار و ۳۸۵ میلیارد ریال شد.

ارزش معاملات امروز فرابورس از یک هزار و ۳۸۵ میلیارد ریال گذشت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، در معاملات 14 تیر‌ماه بالغ بر 229 میلیون و 440 هزار ورقه بهادار در 19 هزار و 844 نوبت دادوستد شد و ارزش آن به یک هزار و 385 میلیارد ریال رسید.
    در همین حال شاخص کل فرابورس ایران در از ابتدای ساعت بازار روند صعودی به خود گرفت و در نهایت به رشد 1.6 واحدی بسنده کرد و روی عدد 781.4 واحد متوقف شد؛ نماد فولاد هرمزگان بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس گذاشت.
    در روز جاری بیشترین حجم معاملات بازار سهام متعلق به نماد کوثر مرکزی به میزان 27 میلیون و 440 هزار سهم بود و بیشترین ارزش معاملات نیز در نماد ذوب آهن اصفهان با رقم 41 میلیارد و 380 میلیون ریال به ثبت رسید.
    در بازار اول، 35 میلیون اوراق بهادار به ارزش 74 میلیارد ریال داد و ستد شد که طی آن بالاترین حجم معاملات به نام گوهران امید ثبت شد. همین طور، 106 میلیون اوراق بهادار در بازار دوم به ارزش 219 میلیارد ریال دست به دست شد و بیشترین حجم این بازار مربوط به کوثر مرکزی بود.
    امروز در جریان عرضه اولیه مرحله ششم اسناد خزانه اسلامی ضمن کشف قیمت 877 هزار و 123 ریالی این اوراق، ارزش معاملات آن از 660 میلیارد ریال عبور و بالاترین حجم و ارزش معاملات اوراق با درآمد ثابت را از آن خود کرد. همچنین در تمامی نمادهای اسناد خزانه اسلامی در مجموع، 842 میلیارد ریال مبادله رخ داد.
    طبق این گزارش، سهام شرکت‌های بیمه کارآفرین، فولاد هرمزگان و سیمان لار سبزوار شاهد بیشترین افزایش قیمت بودند و شرکت‌های نیرو سرمایه، بیمه نوین و توکا ریل بالاترین کاهش قیمت را تجربه کردند.
    اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن نیز در روز دوشنبه در بازه 812 تا 898 هزار ریال معامله شد و بیشترین افت قیمت مربوط به نماد تیر‌ماه 93 بود.
    در میان ETFها، صندوق سرمایه‌گذاری آرمان آتی کوثر، بیشترین حجم معاملات را ثبت کرد به طوری که حجم معاملات این صندوق امروز به 604 هزار ورقه بهادار رسید.
    گفتنی است، در روز جاری شاهد بازگشایی نماد معاملاتی شرکت‌های صنعتی مینو و پتروشیمی مارون پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم و نماد معاملاتی شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه پس از برگزاری جلسه هیات مدیره در خصوص افزایش سرمایه و اعمال تصمیمات مذکور در سامانه معاملاتی، بودیم.
    همچنین در پایان معاملات امروز، نماد معاملاتی شرکت داروسازی تولید دارو جهت برگزاری جلسه هیئت مدیره در خصوص افزایش سرمایه و نمادهای معاملاتی شرکت بیمه پاسارگاد و شرکت مهندسی صنعتی روان فن‌آور جهت برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام متوقف شد.

    برچسب ها