عصر خودرو

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

عصر بازار- به دنبال انتشار سخنان وزیر انرژی عربستان درباره اینکه بازار در حال حرکت به سمت توازن است، قیمت نفت امروز افزایش یافت و به ۵۰ دلار و ۶۷ سنت در هر بشکه رسید.

قیمت جهانی نفت افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، به دنبال انتشار سخنان وزیر انرژی عربستان درباره اینکه بازار در حال حرکت به سمت توازن است، قیمت نفت امروز افزایش یافت هرچند که نشانه هایی از کاهش تقاضا در آسیا بر بازار سایه افکنده بود.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 32 سنت افزایش به 50 دلار و 67 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم با 24 سنت افزایش به 49 دلار و 23 سنت در هر بشکه رسید.

    در حالی که بازارهای مالی و کالاهای آمریکا امروز به مناسبت روز استقلال تعطیل است، امروز قیمت نهایی ای برای نفت خام آمریکا ثبت نخواهد شد.

    تحلیلگران موسسه بی ام آی ریسرچ گفتند: «عناصر بنیادین بازار نشان می دهد که رشد قیمت های محدودی در راه خواهد بود و ماه انتظار داریم نفت برنت در طی ماه های آینده عمدتا در حاشیه بازار معامله شود.»

    وزیر انرژی عربستان و دبیر کل اوپک اتفاق نظر دارند که بازار جهانی نفت در حال حرکت به سمت توازن است و قیمت ها نشان دهنده این واقعیت است.

    کاهش تولید در نیجریه  به دلیل حملات پیکارجویان در چند ماه گذشته، تاثیر مثبتی بر قیمت نفت گذاشته است.

    حملات در دلتای نیچر، تولید نفت نیجریه را به پایین ترین رقم 30 سال گذشته رسانده، هرچند که شرکت ملی نفت نیجریه هفته گذشته اعلام کرد که بعد از تعمیرات انجام شده تولید در حال افزایش است.

    اما احتمالا با کاهش فعالیت پالایشگاهی به دلیل پایین آمدن حاشیه سود و آغاز فصل تعمیرات پالایشگاه ها در آسیا، میزان تقاضا و نتیجتا قیمت ها پایین خواهد آمد.

    افزایش تولید عاملی دیگر است که می تواند تاثیری منفی بر قیمت ها بگذارد.

    در آمریکا، شرکت های حفاری هفته گذشته برای چهارمین بار در 5 هفته گذشته تعداد سکوهای حفاری را افزایش دادند.

    تولید نفت روسیه نیز از 10.83 میلیون بشکه در ماه می به 10.84 میلیون بشکه در ماه ژوئن رسیده است.

    برچسب ها