عصر خودرو

اولین سکوی فاز ۱۹ پارس جنوبی راه‌اندازی شد

عصر بازار- مجری طرح توسعه فاز ١٩پارس جنوبی از راه اندازی سکوی ١٩C پارس جنوبی خبرداد و گفت: با راه‌اندازی سکوی ١٩C امکان برداشت روزانه یک میلیارد فوت مکعب گاز از این فاز میسر شد.

اولین سکوی فاز ۱۹ پارس جنوبی راه‌اندازی شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از وزارت نفت، حمیدرضا مسعودی با اشاره به راه اندازی سکوی SPD٢ با ظرفیت برداشت 500 میلیون فوت مکعب گاز در روز در سال ٩٤ اظهارکرد: امروز با راه اندازی سکوی ١٩C که نخستین سکوی طرحهای جدید توسعه‌ای پارس جنوبی است امکان برداشت یک میلیارد فوت مکعبی گاز از این فاز میسر شد.

    مجری طرح توسعه فاز ١٩ پارس جنوبی با بیان این که سکوی ١٩C پارسال در موقعیت خود نصب شده بود، ادامه داد: اکنون شاهد راه اندازی این سکو بدون بروز هیچ حادثه ای هستیم.

    وی ظرفیت برداشت گاز سکوی ١٩C را 500 میلیون فوت مکعب در روز اعلام کرد و افزود: هم اکنون یک حلقه چاه از پنج حلقه چاه این سکو در سرویس قرار گرفته است که به مرور دیگر چاهها نیز در مدار قرار گرفته و امکان برداشت 500 میلیون فوت مکعب گاز در روز از این سکو فراهم می شود.

    مجری طرح توسعه فاز ١٩ پارس جنوبی با اشاره به اهمیت برداشت گاز از این فاز به دلیل قرار گرفتن در بلوک مرزی، اظهارکرد: با راه اندازی سکوی ١٩C به مرور امکان برداشت یک میلیارد فوت مکعب گاز  میسر شده قادر خواهیم بود روزانه ١٤ میلیون مترمکعب گاز به شبکه سراسری تزریق کنیم.

    مسعودی با اشاره به اولویت وزارت نفت مبنی بر برداشت هرچه سریع تر از میدان مشترک گازی پارس جنوبی، ادامه داد: بهره برداری از فازهای میدان گازی پارس جنوبی و امکان برداشت بیشتر از این میدان مشترک، مصداق کامل شعار امسال یعنی، اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است.

    وی با اشاره به حمل سکوی ١٩A پارس جنوبی به سمت خلیج فارس برای حمل در موقعیت خود ادامه داد: بزودی امکان برداشت 500 میلیون فوت مکعب گاز از این سکو نیز فراهم خواهد شد.

    برچسب ها