عصر خودرو

رییس سازمان بورس اوراق بهادار :

مردم بر اساس اخبار غیرموثق کانال‌های تلگرامی در بورس سرمایه‌گذاری نکنند

عصر بازار- محمد فطانت گفت: مردم نباید بر اساس هیجان و اخبار غیرموثقی که ممکن است از طریق شبکه‌های گوناگون اجتماعی در اختیارشان قرار می‌گیرد سرمایه‌گذاری‌های خود را شکل دهند.

مردم بر اساس اخبار غیرموثق کانال‌های تلگرامی در بورس سرمایه‌گذاری نکنند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، محمد فطانت در پاسخ به این پرسش که چگونه می‌توان برای  افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در بورس اعتمادسازی کرد؟ ، اظهار داشت: ما معتقدیم که بازار سرمایه دارای پتانسیلی مناسب و بالا است و این پتانسیل ها در طول سنوات گذشته برای همه مردم اثبات شده است.

    وی افزود: هر چند ممکن است مدتی شاهد تثبیت و سکون قیمت‌ها و یا کاهش قیمت‌ها در بورس باشیم اما این موضوع برای افرادی که حرفه‌ای هستند و برای آنهایی که قادرند سرمایه گذاری‌های پیچیده را مدیریت کنند کاملا شناخته شده است.

    فطانت تصریح کرد: ما از افرادی که آشنایی با این مکانسیم ها ندارند می‌خواهیم حتما با مشورت و از طریق شرکت‌ها و صندوق‌های سرمایه گذاری وارد بازار شوند تا نتیجه برای‌شان مثبت شود.

    وی همچنین در خصوص اینکه اخیرا در کانال‌های تلگرامی عده‌ای مردم را به سمت سهام‌هایی دعوت می‌کنند که بعضا متضرر می شوند گفت: مردم نباید بر اساس هیجان و اخبار غیرموثقی که ممکن است از طریق شبکه‌های اجتماعی مختلف در اختیارشان قرار می‌گیرد سرمایه گذاری‌های خود را شکل دهند.

    فطانت درپاسخ به این پرسش که آیا این موضوع بازار را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد؟ ، افزود: هم اکنون مردم ما بسیار پخته شده‌اند و این نوسانات بازار سرمایه در سال‌های گذشته این پختگی و بلوغ و تخصص را برای سرمایه‌داران ایجاد کرده است که بر اساس دانش و تحقیق سرمایه‌گذاری خود را شکل دهند.

    وی افزود: در صورتی که سرمایه‌گذاری با تحقیق صورت گیرد انحرافی در این مسیر صورت نخواهد گرفت اما اگر این موضوع از مصادیقی است که لازم به برخورد باشد و باید تذکری داده شود ، همکاران ما در بخش انحرافات دائم این موضوع را مانیتور می کنند و اگر لازم باشد به شکل‌های مختلف وارد عمل می شوند.

    برچسب ها