عصر خودرو

مدیرمرکز روسی مطالعات ایران در جمع تجار مازندران اعلام کرد :

سرمایه گذاران روسی در انتظار چراغ سبز ایران

عصر بازار- نماینده اتاق بازرگانی روسیه و مدیر مرکز مطالعات ایران در مسکو گفت که دهها میلیارد دلار سرمایه های برگشتی روس ها از آمریکا و اروپا منتظر چراغ سبز برای ورود به ایران هستند.

سرمایه گذاران روسی در انتظار چراغ سبز ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایرنا، رجب صفراف ' عصر روز یکشنبه در نشستی با تجار و فعالان اقتصادی مازندران در ساری افزود : اختلاف سیاسی روسیه با آمریکا و اروپا سبب خروج دهها میلیارد دلار سرمایه های روس ها در این کشور ها شد و این سرمایه ها سرگردان می تواند در ایران جذب شود.
    وی گفت : جمهوری اسلامی ایران از ثبات امنیتی و سیاسی بالایی نسبت به سایر کشورهای منطقه برخوردار است که و با ظرفیت هایی که دارد ، سرمایه گذاران روسی تمایل زیادی برای ورود به بازار این کشور دارند.
    نماینده اتاق بازرگانی روسیه اظهار داشت : سرمایه گذاران روسی اطلاعات دقیقی از ظرفیت های ایران ندارند و این بی اطلاعی باعث شده تا آنها تاکنون اقدامی برای سرمایه گذاری در ایران نکنند.
    صفراف افزود: باید اطلاعات دقیقی از ظرفیت ها و زیرساخت های موجود در ایران در اختیار روس ها قرار گیرد تا آنها سرمایه های دهها میلیارد دلاری خود را برای سرمایه گذاری مشترک به ایران بیاورند.
    مدیر مسئول فصلنامه ' تجارت ایران ' چاپ مسکو همچنین اعلام آمادگی کرد که نشریه اش به دلیل ارتباط خوبی که با تجار روسی دارد ، اطلاعات دقیقی از ایران را با گرفتن از طرف ایرانی در اختیار روس ها قرار دهد.
    صفراف از تجار مازندرانی نیز خواست تا مبادلات تجاری خود را با روسیه گسترش دهند و پیش از هر اقدام تجاری هم اطلاعات خود را نسبت به بازار این کشور تکمیل کنند.
    وی یکی از دلایل ناکامی تجار ایرانی در بازار کشورش را ناآشنای آنان با این بازار و انتقال کالاهای ایرانی توسط تجار خارجی و یا واسطه ها دانست.
    مدیرمرکز مطالعات ایران در مسکو ، بهترین شیوه برای جذب سرمایه روسها در ایران را سرمایه گذاری مشترک در حوزه نیروگاه، حمل و نقل، زیرساخت های بندری و راه آهن اعلام کرد.
    رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی مازندران هم گفت که این استان به دلیل قرارگیری در حاشیه دریای خزر و داشتن زیرساخت های حمل و نقل آبی می تواند نقش مهمی در تامین نیازمندی های بازار روسیه داشته باشد.
    عبدالله مهاجر افزود : درحال حاضر تجار مازندرانی به دلیل برخی مشکلات از جمله حمل و نقل و گمرک حضور کم رنگی در بازار روسیه دارند و با تسهیل قوانین گمرکی و مالیاتی این ارتباطات می تواند افزایش یابد.
    وی گفت : مازندران قطب تولید محصولات کشاورزی و دامی است که سرریز این تولیدات با کیفیت می تواند با قیمت پایین تری در مقایسه با سایر کشورهای جهان به روسیه منتقل شود.
    مهاجر اظهارداشت : تجار این استان آماده گسترش بیشتر روابط تجاری با کشور روسیه به خصوص استان استاراخان را دارند.
    رئیس اتاق بازرگانی مازندران بار دیگر خواهان تسهیل در روابط تجاری بین دو کشور دوست ایران و روسیه و برداشتن گام عملی برای توسعه این مبادلات شد.
    ایران در سال گذشته حدود 1.5 میلیارد دلار صادرات به روسیه داشت که 12 میلیون دلار از این صادرات مربوط به مازندران بود.

    برچسب ها