عصر خودرو

افزایش ۴۹ درصدی ارزش معاملات در بهار امسال

انتشار صکوک رکورد زد

عصر بازار- مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه از شکسته شدن رکورد انتشار صکوک (ابزار تامین مالی اسلامی) در بازار سرمایه خبر داد و گفت: ارزش معاملات بازار سرمایه در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال ۹۴، حدود ۴۹ درصد رشد داشته است.

افزایش ۴۹ درصدی ارزش معاملات در بهار امسال
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از خبرآنلاین، از شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، محمدرضا محسنی یکی از ماموریت های ویژه بازار سرمایه در سال 95 را تسریع تامین مالی بنگاه های بزرگ اقتصادی اعلام کرد و افزود: وزیر امور اقتصادی و دارایی اردیبهشت ماه امسال با صدور حکمی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار را به عنوان مجری پروژه تقویت نقش بازار سرمایه در تامین سرمایه بنگاه ها انتخاب کرد.

    وی اضافه کرد: بر اساس دستور رییس سازمان بورس، کارگروه ویژه ای برای رفع موانع انتشار صکوک در بازار سرمایه تشکیل شده تا راهکارهای عملیاتی لازم در این زمینه اتخاذ شود.

    مدیرعامل سمات افزود: سه ماهه نخست امسال نشست های کارشناسی متعددی برای تقویت نقش بازار سرمایه در تامین مالی بنگاه های اقتصادی برگزار شد و بر اساس جدیدترین آمارها، رکورد انتشار صکوک در بازار سرمایه با عرضه پنج اوراق شکسته شده است.

    وی گفت: کل انتشار صکوک بازار سرمایه در سال گذشته هفت هزار و 279 میلیارد ریال بود و در سه ماهه نخست امسال بیش از 9 هزار و 600 میلیارد ریال « اوراق اجاره » و « مرابحه » در بازار سرمایه منتشر شد که انتشار این میزان اوراق در یک بازده زمانی کوتاه در تاریخ بازار سرمایه بی سابقه بود.

    محسنی اضافه کرد: سه ماهه نخست امسال شرکت سیمان شرق 64 میلیارد ریال اوراق مرابحه، شرکت قطار مسافربری جوپار 520 میلیارد ریال اوراق اجاره، شرکت رایتل دو هزار میلیارد ریال اوراق اجاره، ماهان دو هزار میلیارد ریال اوراق اجاره و پنج هزار میلیارد ریال نیز اوراق اجاره دولتی در بازار سرمایه منتشر کرد.

    مدیر عامل سمات درباره آمارهای مقایسه ای بازار سهام گفت: آمارها نشان می دهد، در بسیاری از شاخص ها در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشتیم.

    به گفته وی مقایسه نسبت سهام، ارزش و تعداد معاملات در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال 94 به ترتیب رشد 37، 49 و 46 درصدی را می توان مشاهده کرد .

    محسنی یادآور شد: کارایی تسویه معاملات در مدت مزبور از 66 به 70 درصد رسیده است و آمار شرکت هایی که بیشترین تعداد و ارزش معاملات را در سه ماهه نخست امسال داشته اند، نمایانگر این است که تعداد معاملات 18 درصد و ارزش معاملاتی آنها 21 درصد رشد یافت.

    برچسب ها