عصر خودرو

استراتژی های سرمایه گذاری

عصر بازار- شما می توانید تمام زندگی خود را بدون اینکه وارد بازار سرمایه شوید، بگذرانید. اما واقعیت این است تا زمانی که شما در این بازار سرمایه گذاری انجام ندهید، پتانسیل کامل سرمایه گذاری و سودهایی که همراه با آن وارد زندگیتان می شود را درک نمی کنید.

استراتژی های سرمایه گذاری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، برای مبتدیان، صندوق های سرمایه گذاری راه مناسبی برای ورود به بازار سهام است. تنها با چند هزار دلار، شما می توانید در یک صندوق سرمایه گذاری که به شما امکان دسترسی سریع به هزاران سهام مختلف را می دهد، سرمایه گذاری کنید. تنوعی که در این نوع از سرمایه گذاری وجود دارد، از سرمایه شما در مقابل بالا و پایین های بازار حفاظت می کند. با این حال امکان دارد اگر کل بازار سقوط کند، سرمایه خود را از دست بدهید. این در حالی است که اگر یک شرکت خاص صدمه ببیند، تاثیر چندانی در سرمایه شما نخواهد داشت. در مقابل، خرید سهام فردی می تواند سود بیشتری به شما برساند. در واقع شما می توانید سود به مراتب بالاتری از خریدهای فردی سهام نسبت به صندوق های سرمایه گذاری به دست آورید به شرطی که انتخاب های مناسبی داشته باشید. بنابراین چگونگی انتخاب شما از اهمیت بالایی برخوردار است. در همین راستا باید به خاطر داشته باشید که سرمایه‌گذاری نیز مانند بسیاری چیزهای دیگر، مستلزم آن است که یک فلسفه کلی در مورد شرایط بازار داشته باشید تا شما را از اشتباهات رایج بازار سرمایه دور نگه دارد. همانطور که نمی توانید یک غذا را بدون دستورالعمل تهیه کنید یا یک نوازنده ویولن در ارکستر سمفونیک لندن بدون نت باشد، برای سرمایه گذاری هم نمی توانید بدون داشتن اطلاعات کافی یک سهام خوب را خریداری کنید.
    قبل از  اینکه وارد استراتژی های تخصصی سرمایه گذاری شویم، در وهله نخست باید روش های متفاوتی که مردم برای تجزیه و تحلیل بازار سهام از آن استفاده می کنند را درک کنید. بنابراین قبل از سرمایه گذاری پس انداز خود باید طرحی برای این سرمایه گذاری در نظر داشته باشید. بسیاری از مردم به درستی بر این باورند که خرید یک سهام در واقع خرید یک کسب و کار است. در نتیجه برای اینکه شما ارزش سهام خود را مشخص کنید باید ابتدا ارزش کسب و کار را تعیین کنید. سرمایه‌گذاران به طور کلی ارزش هر سهم را با ارزیابی مالی شرکت تعیین می کنند. این روش به عنوان یک راه اساسی برای تجزیه و تحلیل سهام شناخته شده است تا جایی که برخی فعالان اقتصادی این روش را تنها راه تحلیل منطقی سهام معرفی کرده اند.
    اگر چه ممکن است در نگاه نخست تجزیه و تحلیل بیزینس یک فعالیت ساده به نظر رسد، اما باید بدانید که روش های زیادی برای به انجام تجزیه و تحلیل وجود دارد. از دیگر روش های تجزیه و تحلیل این است که شما نظرات مخالف خود را بررسی کنید. در واقع سرمایه‌گذاران اغلب دیدگاه های مخالفان و دلایل آنها را به منظور درک بهتر فلسفه سرمایه‌گذاری خاص خود در نظر می گیرند. البته در نهایت بسیاری از سرمایه‌گذاران ترکیبی از روش های تئوریک و عملی را برای داشتن یک تحلیل کارآمد استفاده می کنند.
    از سوی دیگر به عوامل تاثیرگذار دیگری چون سایز شرکت دارای سهام که از لحاظ میزان رشد سهام شرکت تاثیرگذار است نیز می‌توان اشاره کرد. درواقع سرمایه‌گذاری باید روی شرکت‌هایی انجام شود که در زمان حال ارزش سهام پایین و در آینده پتانسیل رشد بالایی دارند. 
    به طور کلی جدی‌ترین نقش در سرمایه‌گذاری را تجزیه و تحلیل از بازار بر عهده دارد. بنابراین اگر می‌خواهید سرمایه‌گذاری موفقی در پیش داشته باشید، تمرکز خود را بر تحلیل‌های مناسب بگذارید.

     

    منبع fool.com

    برچسب ها