عصر خودرو

ارزش معاملات امروز فرابورس ۴ هزار و ۴۷۷ میلیارد ریالی شد

عصر بازار- بازار فرابورس ایران امروز در حالی به کار خود پایان داد که ارزش معاملات آن به ۴ هزار و ۴۷۷ میلیارد ریال رسید.‏

ارزش معاملات امروز فرابورس ۴ هزار و ۴۷۷ میلیارد ریالی شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، در معاملات 13 تیرماه بالغ بر 318 میلیون ورقه بهادار در 27 هزار نوبت دادوستد شد و با توجه به پذیره‌نویسی نخستین اوراق رهنی در بازار فرابورس، ارزش معاملات امروز معادل 4 هزار و 477 میلیارد و 470 میلیون ریال شد.
    در همین حال شاخص کل فرابورس پس از افت و خیز چند باره با رشد 2 واحدی نسبت به دیروز به رقم 779.82 واحد رسید.
    بیشترین حجم معاملات امروز به داد و ستد 15 میلیون سهم تابان هور مربوط بود و بالاترین ارزش معاملات متعلق به نماد ذوب آهن اصفهان بود به طوری که ارزش آن به 28 میلیارد و 950 میلیون ریال رسید.
    در بازار اول، 74 میلیون و 350 هزار اوراق بهادار به ارزش 166 میلیارد و 210 میلیون ریال داد و ستد شد که طی آن بالاترین حجم معاملات به نام تابان هور ثبت شد. همین طور، 143 میلیون و 760 هزار اوراق بهادار در بازار دوم به ارزش 354 میلیارد ریال دست به دست شد و بیشترین حجم و ارزش این بازار مربوط به بانک گردشگری بود.
    پذیره‌نویسی 3 میلیون اوراق رهنی به ارزش 3 هزار میلیارد ریال در بازار ابزارهای نوین مالی طی روز جاری در کسری از ثانیه انجام شد و مجموع معاملات اسناد خزانه اسلامی در این بازار به 234 میلیارد ریال رسید.
    در میان ETFها، صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان، بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد و حجم معاملات این صندوق امروز به 3 میلیون و 580 هزار ورقه بهادار رسید. صندوق آرمان آتی کوثر و گنجینه آینده روشن به ترتیب در رده‌های بعدی قرار گرفتند.
    طبق این گزارش، نماد شرکت‌های آهن و فولاد ارفع، سرمایه‌گذاری اقتصاد نوین و همکاران سیستم بیشترین افزایش قیمت و نماد شرکت‌های نیرو سرمایه، بیمه کوثر و بیمه کارآفرین بالاترین کاهش قیمت را تجربه کردند.
    همچنین‏ اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن در روز دوشنبه در اغلب نمادها با افت قیمت مواجه و در بازه 847 تا 893 هزار ریال معامله شد.
    گفتنی است در روز جاری، نماد معاملاتی شرکت پتروشیمی مارون پس از برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه و فوق العاده صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم و نماد معاملاتی شرکت آهن و فولاد ارفع پس از برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام در خصوص افزایش سرمایه بازگشایی و در پایان معاملات هم نمادهای معاملاتی شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا، شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی و شرکت بیمه دی جهت برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام در روز سه‌شنبه متوقف شدند.

    برچسب ها