عصر خودرو

وزیر راه و شهرسازی:

مذاکرات با بوئینگ و ایرباس ادامه دارد

عصر بازار- وزیر راه و شهرسازی از ادامه مذاکرات قراردادی با شرکتهای بوئینگ و ایرباس برای خرید هواپیما خبر داد و گفت:‌ در بخش تسهیلات ساخت هم حدود ۱۵ هزار و ۶۰۰ تسهیلات در سه ماه داشته‌ایم که نسبت به سال گذشته ۳۴ درصد رشده داشته است.

مذاکرات با بوئینگ و ایرباس ادامه دارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، عباس آخوندی در جمع خبرنگاران  اظهار کرد: مذاکرات با هواپیماسازی‌های بوئینگ و ایرباس همچنان ادامه دارد.

    وی ادامه داد: توافقات در این زمینه بر اساس موعد زمانبندی که اعلام کرده‌ام، اجرایی می‌شود.

    وی بیان کرد: باور کنید قراداد خیلی خیلی خیلی پیچیده‌ای است و در خصوص زمان تحویل هواپیماها بنده تعیین کننده نیستم ولی کار را انجام می‌دهیم.

    آخوندی درباره هواپیماهای ایرباس A380 نیز گفت:‌خرید این هواپیما اختیاری است و می‌توانیم آنرا بخریم و می‌توانیم نخریم.

    وی درباره جدیدترین بازار مسکن نیز افزود:‌ در بهار امسال در بخش تسهیلات ساخت و خرید مسکن رشد جدی داشته‌ایم، در بخش وام خرید حدود 21 هزار فقره پرداخت شده که نسبت به سال گذشته بیش از 14 درصد افزایش دارد.

    آخوندی با بیان این‌که حجم تسهیلات خرید نسبت به سال گذشته دو برابر شده است،‌ تصریح کرد:  در بخش تسهیلات ساخت هم حدود 15 هزار و 600 تسهیلات در سه ماه داشته‌ایم که نسبت به سال گذشته 34 درصد رشد داشته است.

    وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: این آمار و ارقام نشان می‌دهد که مسکن در حال خروج از رکود است.

    آخوندی با اشاره به این‌که اوراق رهنی در تجهیز منابع برای ارائه تسهیلات موثر است، گفت: در بخش اول 300 میلیارد تومان پیش بینی شده اما پیشنهاد بنده این بوده که به تدریج این رقم را به 10 هزار میلیارد تومان افزایش دهیم با توجه به استقبال خوبی که از این اوراق شده است.

    برچسب ها