عصر خودرو

دیروز به ثبت رسید؛

رشد ۱۲۵درصدی معاملات طلایی بورس کالا

سکه برای تحویل اسفند امسال چند؟

عصر بازار- رشد بهای طلا در بازار های جهانی، قیمت انواع سکه و طلا در بازار داخلی نیز با نوسانات مثبت روبه رو کرد که همین امر بر جذابیت و رونق معاملات آتی سکه در بورس کالا افزوده است؛ از این رو دیروز حجم معاملات آتی سکه به ۱۶ هزار و ۳۸۵ قرارداد رسید تا رشد ۱۲۵درصدی را نسبت به پنجشنبه گذشته تجربه کند.

رشد ۱۲۵درصدی معاملات طلایی بورس کالا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، در اولین روز هفته جاری، سکه در بازار نقدی تحت‌تاثیر افزایش بهای اونس در بازارهای جهانی، افزایش یافت و رشد بیش از 2 درصدی را تجربه کرد. در این بین پیش بینی ادامه روند صعودی قیمت سکه، تقاضا در بازار آتی را نیز افزایش داد، به طوری که حجم معاملات آتی سکه دیروز در بورس کالای ایران به 16هزار و 385 قرارداد و ارزش آن به بیش از یک هزار و 896 میلیارد ریال رسید که نسبت به پنجشنبه گذشته رشد 125 درصدی را تجربه کرد، چرا که طی این روز حجم معاملات به 7 هزار 276 قرارداد رسیده بود.

    براساس آمار معاملات بورس کالای ایران طی روز گذشته بهای سکه در هر پنج سررسید آتی، روند مثبتی را به ثبت رساند، به طوری که سکه در سررسید تیر ماه با نرخ یک میلیون و 103 هزار تومان معامله شد و افزایش 1/83 درصدی را تجربه کرد. همچنین سکه تحویل شهریورماه نیز با رشد 2/31 درصدی به قیمت یک میلیون و114 هزار تومان رسید. این در شرایطی است که قرارداد تحویل آبان با قیمت یک میلیون و127 هزار تومان معامله شد و با افزایش 2/32 درصدی رو به رو شد. از طرفی سکه تحویل دی نیز با 2/46 درصد رشد به قیمت یک میلیون و 144 هزار تومان به فروش رسید. در پایان سررسید اسفند ماه با نرخ یک میلیون و 164 هزار تومان معامله شد و افزایش2/58 درصدی را به ثبت رساند.

    از سویی در بازار نقدی نیز روز شنبه همزمان با رشد بهای جهانی طلا قیمت طلا و سکه در بازار داخلی با افزایش مواجه شد و هر قطعه سکه بهار آزادی با رشد 16 هزار تومانی توام گردید.

    بازار های جهانی طلا همچنان با شوک حاصل از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا مواجه است، و هر اونس طلا امروز با صعودی 10 دلاری نسبت به روز قبل و 26 دلاری نسبت به پنجشنبه به رقم 1342 دلار 90 سنت رسیده است.

    در راستای همین افزایش قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی امروز با افزایش 16 هزار تومانی یک میلیون و صد هزار تومان به فروش می رسد.

    نیم سکه نیز با رشد 8 هزار تومانی 555 هزار تومان معامله می شود و ربع سکه و سکه گرمی با 8 و 4 هزار تومان افزایش بترتیب 295 و 192 هزار تومان به فروش می رسد.

    در بازار تهران هر گرم طلای 18 عیار امروز 112 هزار و 100 تومان قیمت خورد که رشدی 1700 تومانی را از خود نشان می دهد. در همین بازار هر مثقال طلای 17 عیار با 7300 تومان رشد 485 هزار و 800 تومان معامله شد.

    اما در بازار ارز که این روزها با نوسات زیادی مواجه است، هر دلار آمریکا طبق معمول همزمان با رشد اونس با کاهش همراه شد و با افت 17 تومانی 3512 تومان عرضه شد. درهم امارات 4 تومان کاهش یافت و یورو 5 تومان از ارزشش را در بازار کاست.

    در حالی که غالب کارشناسان و تحلیلگران بازارهای جهای طلا به رشد بهای اونس طلا نظر دارند، نگاه سرمایه گذاران این بازار به آمار  اقتصادی آمریکا در این هفته دوخته شده است. انتشار نرخ بیکاری و آمار اشتغال این کشور در هفته جاری تا حدودی می تواند بر قیمت جهانی طلاو در نتیجه بهای سکه در بازار داخلی تأثیر گذار باشد.

    برچسب ها