عصر خودرو

مدیرعامل شرکت بازرگانی توسعه نیشکر:

عرضه روزانه ۸ هزار تن شکر در بورس کالا برای ایجاد تعادل در بازار

عصر بازار- مدیرعامل شرکت بازرگانی توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: بر اساس تصمیم وزارت جهاد کشاورزی قرار است روزانه ۸ هزار تن شکر در بورس کالا به منظور تعادل بازار عرضه شود.

عرضه روزانه ۸ هزار تن شکر در بورس کالا برای ایجاد تعادل در بازار
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، علیرضا حمیدی گفت: میزان عرضه روزانه 8 هزار تن شکر در بورس کالای ایران مناسب است و عرضه شکر در بورس کالای ایران موجب کوتاه شدن دست دلالان و واسطه‌ها از این محصول و رسیدن آن به دست مصرف‌کننده واقعی می‌شود.

    مدیرعامل شرکت بازرگانی توسعه نیشکر و صنایع جانبی با اشاره به اینکه بر اساس تصمیم وزارت جهاد کشاورزی قرار است روزانه 8 هزار تن شکر در بورس کالا به منظور تعادل بازار عرضه شود افزود: بازار مصرف شکر کشور حدود 6 هزار تن در روز می باشد و بر این اساس قرار بر عرضه 8 هزار تن شکر در بورس کالا شده است. به این ترتیب عرضه شکر بیش از تقاضا است و جای نگرانی بابت کمبود عرضه نیست.

    وی ادامه داد: در روز 8 هزار تن شکر در بورس کالای ایران عرضه می‌شود که از این میزان 3 هزارتن توسط شرکت بازرگانی توسعه نیشکر و صنایع جانبی و 5 هزار تن دیگر آن توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران عرضه می‌شود. همچنین همانطور که گفته شد این میزان عرضه بیش از تقاضا است و به طور مثال روز گذشته یک هزار تن شکر روی تابلو ماند و مازاد بود.

    مدیرعامل شرکت بازرگانی توسعه نیشکر و صنایع جانبی اذعان داشت: در واقع عرضه شکر در بورس کالای ایران سبب می‌شود که شکر به دست مصرف کننده واقعی، با قیمت مصوب برسد. به این ترتیب دست دلالان و واسطه‌ها از این بازار کوتاه می‌شود. این درحالی است که عرضه شکر خارج از مکانیسم بورس کالا سبب می‌شود شکر به جای رسیدن به دست مصرف کننده واقعی به کسانی فروخته شود که پول بیشتری پرداخت می‌کنند و واسطه هستند.

    حمیدی اضافه کرد: تنظیم بازار از طریق مکانیسم بورس کالا از تعیین دستوری قیمت در بازار به مراتب بهتر است و در واقع این نوع عرضه شیوه ای است که در بسیاری از کشورهای توسعه یافته از آن استفاده می‌شود. همچنین برای خریداران شکر در بورس کالای ایران قیودی وجود دارد که مصرف کنندگان واقعی شکر شناسایی می شوند. به این ترتیب مصرف کنندگان واقعی شکر که پروانه ساخت و بهره‌برداری دارند و فعال هستند مدارک خود را به بورس کالا ارائه می‌کنند و با تایید از سوی مسوولان مربوطه، اجازه خرید شکر را دریافت می‌کنند.

    به گفته مدیرعامل شرکت بازرگانی توسعه نیشکر و صنایع جانبی، شفافیت معاملات در بورس و رسیدن محصول به دست مصرف‌کننده نهایی از مزایای عرضه شکر در بورس کالای ایران است.

    برچسب ها