عصر خودرو

با صادرات روزانه ۳۰۸ هزار بشکه؛

ایران چهارمین تامین کننده نفت ژاپن شد

عصر بازار- ایران با صادرات روزانه ۳۰۸ هزار بشکه نفت خام به ژاپن در ماه مه ۲۰۱۶ (اردیبهشت- خرداد ۱۳۹۵)، چهارمین تامین کننده بزرگ نفت این کشور شد.

ایران چهارمین تامین کننده نفت ژاپن شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، ژاپن که سومین مصرف کننده بزرگ نفت‌خام در جهان به شمار می رود، میزان واردات نفت خام خود را از منطقه خاورمیانه افزایش داده است و ایران به همراه سه تولیدکننده دیگر خاورمیانه، مهم ترین تامین کنندگان نفت این کشور هستند.

    به گزارش وزارت نفت، میزان واردات نفت ژاپن از منطقه خاورمیانه در ماه مه ٨٧ درصد مجموع واردات نفتی این کشور را شکل می‌دهد؛ رقمی که 2.6درصد بالاتر از مدت مشابه در سال گذشته است.
    عربستان سعودی همچنان تامین کننده نخست نفت‌خام ژاپن است و روزانه یک میلیون و 130 هزار بشکه نفت به این کشور می فروشد. پس از آن امارات متحده عربی با تامین روزانه 865 هزار بشکه نفت‌، دومین صادرکننده نفت به ژاپن است.
    قطر با صادرات روزانه ٣١٨ هزار بشکه در رده سوم و ایران نیز با 308 هزار بشکه در رده چهارم صادرکنندگان نفت‌خام به ژاپن هستند.
    بر اساس این گزارش، پیش از این برخی منابع خبری ادعا کرده بودند میزان صادرات نفت ایران به ژاپن به علت مشکلات مربوط به بیمه نفتکش ها کاهش یافته است.
    اما سید محسن قمصری مدیرامور بین الملل شرکت ملی نفت، درباره وضعیت صادرات نفت ایران به ژاپن با بیان اینکه قرارداد فروش نفت به ژاپن حدود 120 هزار بشکه در روز است، اضافه کرد: با این وجود، میزان خرید نفت این کشور از ایران در سه ماه اخیر افزایش پیدا کرده است.
    قمصری افزود: با این شرایط، ایران می تواند بین 160 تا 200 هزار بشکه از این بازار سهم داشته باشد.
    میزان واردات نفت کشورها، در ماه های مختلف سال با توجه به مسایلی مانند میزان مصرف پالایشگاه ها و یا انجام تعمیرات اساسی در پالایشگاه ها متغیر است.

    برچسب ها