عصر خودرو

مدیرعامل بورس کالای ایران تشریح کرد؛

مزایای عضویت وابسته بورس کالای ایران در فدراسیون جهانی بورس ها

عصر بازار- با عضویت وابسته بورس کالای ایران در فدراسیون جهانی بورس ها (WFE)، برقراری ارتباطات و تعاملاتی که در گذشته با دشواری و صرف زمان زیاد با بورس های برجسته دنیا صورت می گیرد، به مراتب آسان تر شده چراکه نماینده بورس کالا از این پس در کنار مسوولان بورس های معتبر دنیا قرار خواهد گرفت.

مزایای عضویت وابسته بورس کالای ایران در فدراسیون جهانی بورس ها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، مدیرعامل بورس کالای ایران با بیان مطلب فوق به تشریح مزایای عضویت وابسته (Affiliated status)  بورس کالای ایران در WFE پرداخت و گفت: حضور در تمامی اجلاس ها، مجامع و نشست های عمومی و تخصصی فدراسیون جهانی بورس ها از نخستین مزایای عضویت وابسته بورس کالا در این نهاد معتبر است.

    حامد سلطانی نژاد افزود: همچنین حضور در کارگاه های آموزشی، کنفرانس های تخصصی، کمیته های کاری، تبادل دانش و تجربیات میان اعضای فدراسیون که از جمله بورس های برجسته جهان هستند نیز از دیگر مزایای این عضویت به شمار می رود.

    به گفته مدیرعامل بورس کالای ایران، افزایش سطح تعامل بین المللی بورس کالا با سایر بورس های دنیا با توجه به برقراری ارتباط مستقیم با بورس های تراز اول دنیا از مزیت های بسیار مهم عضویت وابسته بورس کالا در WFE به شمار می رود. همین امر باعث خواهد شد تا بورس کالای ایران نحوه فعالیت های خود را مطابق با استانداردهای بین المللی و به سطحی قابل قبول ارتقا دهد و بتواند در مسیر توسعه ای همسو با بورس های نام آشنا و معتبر دنیا قرار گیرد.

    براس این گزارش، سلطانی نژاد اوایل سال جاری از گسترش روابط بین المللی این بورس همزمان با رفع تحریم های بین المللی خبر داده بود که عضویت وابسته بورس کالا در معتبرترین تشکل و نهادی که بورس های دنیا می توانند در آن عضو شوند به همراه انعقاد تفاهمنامه همکاری اخیر با بورس کالای پاکستان را می توان به عنوان نخستین گام جدی این بورس قلمداد کرد. همچنین برنامه هایی همچون تسویه معاملات تالار صادراتی با ارزهای رایج دنیا و توسعه نظام انبارداری محصولات صادراتی و وارداتی از دیگر برنامه های در دستور کار بورس کالای ایران به شمار می رود.

    برچسب ها