عصر خودرو

روزهای کم‌رمق بورس ادامه‌دار می‌شود؟

عصر بازار- معاملات امروز بازار سهام در شرایطی آغاز می شود که انتظار می‌رود با توجه به تعطیلی بازار جهانی و همچنین ابهامات به وجود آمده تا حدودی شاهد افزایش عرضه ها در روند معاملات باشیم.

روزهای کم‌رمق بورس ادامه‌دار می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، معاملات امروز بازار سهام در حالی آغاز می‌شود که روز گذشته سهامداران روند محتاطانه‌ای را در پیش گرفتند و شاهد کاهش نسبی حجم و ارزش معاملات بودیم به طوری که نماگر بازار بعد از افت و خیز فراوان به رشد 25 واحدی اکتفا کرد و در کانال 73000 واحد درجا زد.

    این روند با توجه تعطیلات پیش رو و مسائل مربوط به برکناری برخی مدیران بانکی تا حدودی طبیعی بود، البته افزایش قیمت نفت و فلزات اساسی را تنها می توان تنها دلیل افزایش تقاضا برای سهام برخی شرکت ها دانست.

    از سویی دیگر همزمان با آغاز معاملات امروز، بازارهای جهانی به تعطیلات رفتند و تا حدودی بر ابهامات بازار افزوده شده و انتظار می رود بر روند معاملات تاثیر منفی داشته باشد.

    در گروه بانک که این روزها تحت تاثیر اخبار فیش های حقوقی میلیونی مدیران بانک ها و برخی برکناری ها دوباره حاشیه نشین شده انتظار می رود امروز نیز به این روند ادامه دهد و شاهد افزایش عرضه ها در نمادهای زیر مجموعه این گروه باشیم. در همین حال سیاوش زراعتی سندیانی به عنوان مدیر عامل جدید بانک صادرات انتخاب شد.

    گروه خودرو که روز گذشته با رسیدن به محدوده مقاومتی وارد مرحله اصلاح قیمت ها شده بود انتظار می‌رود امروز نیز به این روند ادامه دهد و شاهد افزایش نسبی عرضه ها در نمادهای زیر مجموعه این گروه باشیم.

    در این میان مدیر نظارت بر ناشران اوراق بهادار سازمان بورس با اعلام انتشار گزارش اصلاحیه صورت‌های مالی سایپا از بازگشایی نماد این شرکت در روز جاری خبر داد. بازگشایی نماد سایپا می‌تواند بر روند معاملات نمادهای زیر مجموعه این گروه تاثیر گذار باشد.

    در گروه قندی‌ها نیز افزایش قیمت جهانی شکر در کنار افت نسبی جریان بازار این گروه را با افزایش تقاضا مواجه ساخته بود. پیش‌بینی می‌شود امروز نیز شاهد رشد نسبی قیمت‌ها در نمادهای زیر مجموعه این گروه باشیم.

    در گروه پالایشی اگرچه قیمت جهانی نفت به محدوده 50 دلار بازگشت اما برخی مسائل مانند بدهی مالیاتی مانع از رشد قیمت سهام نمادهای زیر مجموعه این گروه شده است.

    به این ترتیب پیش‌بینی می‌شود در معاملات امروز بازار سهام نسبت به چند روز اخیر شاهد افزایش نسبی حجم عرضه‌ها و افت نسبی قیمت سهام شرکت ها باشیم اما به مرور از دقایق پایانی روند معاملات رو به بهبود رفته و تا حدودی بازار متعادل شود. با توجه به این روند به نظر می‌رسد تالار شیشه‌ای روزی پر نوسان در پیش داشته باشد و توصیه می‌شود سهامداران در خرید و فروش‌های خود از رفتار هیجانی پرهیز کنند.

    برچسب ها