عصر خودرو

براساس برنامه ششم توسعه

۲۸ طرح در صنعت پتروشیمی ایران با فاینانس خارجی تدوین شد

عصر بازار- عضو اصلی هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی جزییات ٢٨ طرح جدید صنعت پتروشیمی را تشریح کرد.

۲۸ طرح در صنعت پتروشیمی ایران با فاینانس خارجی تدوین شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، فرناز علوی اظهار کرد: ٢٨ طرح جدید پتروشیمی با توجه به منابع گازی و هیدروکربوری موجود در کشور تعریف شده اند و شامل طرحهای اوره آمونیاکی، GTO  یا GTP است که در طی این فرآیند از گاز، الفین یا پروپیلن تولید شود.

    وی اجرای 28 طرح جدید صنعت پتروشیمی ایران را نیازمند سرمایه گذاری ٣٢ میلیارد دلاری دانست و خبر داد: با توجه به فضای جدید  ایجاد شده در کشور در دوره پسابرجام و بهبود روابط بین المللی، قرار است فاینانس این طرحها به طور مستقیم از طریق سرمایه گذاری خارجی تامین شود.

    علوی با بیان این که طرحهای تازه در برنامه ششم توسعه بیشتر براساس خوراک گازی تعریف شده است، گفت: همسو با این هدف در طرحهای تازه بحث تبدیل گاز به متانول و از طریق آن تبدیل به مشتقات متانول و سپس تبدیل آن به الفین ها با استفاده از فناوری نو مطرح است.

    علوی دربارهمکان یابی طرحهای جدید پتروشیمی با اعلام این که سطح کشور و همچنین سواحل جنوبی کشور برای این طرحها درنظرگرفته شده است، اظهار کرد: هنوز مکان یابی دقیقی در این زمینه صورت نگرفته است و پس از قطعی شدن اعلام خواهد شد.

    این مقام شرکت ملی صنایع پتروشیمی یادآور شد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی باید مکان احداث طرحهای تازه در مناطق ساحلی را مشخص کند که اکنون در حال مکان یابی و یافتن بهترین گزینه برای هاب های توسعه ای هستیم.

    برچسب ها