عصر خودرو

شنبه ۱۲ تیر؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار- در معاملات امروز شنبه ۹۵.۰۴.۱۲ در بازار برق بورس انرژی ۹۶۱ مگاوات برق به ارزش ۶ میلیارد و ۶۸۹ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز با اندکی نزول همراه بود و کاهش 0.4 درصدی را به ثبت رساند.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:

    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشاهده می‌شود؛ قیمت در انتهای دوره شیب نزولی و ملایم خود را حفظ کرده و در حال نزدیک شدن به 330,000 ریال می‌باشد.
    امروز در بازار برق بورس انرژی، با توجه به واریز اعتبارات تیر ماه به حساب شرکت‌های توزیع نیروی برق و افزایش نقدینگی در بازار، افزایش حجم و ارزش معاملات را شاهد بودیم. البته لازم به ذکر است که حجم نقدینگی تزریق شده بازار هنوز با روزهای رونق فاصله دارد و به اندازه‌ای نیست که سمت تقاضا را با افزایش قابل توجهی همراه کند و باز هم شاهد کاهش قیمت از سوی نیروگاه‌ها بودیم.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

    بررسی روند نماد 13950421 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13950421 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است قیمت در ابتدای دوره کار خود را با روندی صعودی آغاز کرده اما خیلی پایدار نبوده و شیب نزولی به خود گرفته و در حال حاضر در قیمت 333,000 ریال قرار دارد.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود؛ قیمت در طول دوره روندی نزولی را طی کرده و در انتهای دوره با افزایش شیب مواجه شده در محدوده 530,000 ریال به کار خود پایان داده است.
    در این نماد تا به امروز 146  مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 12.04.1395 با 95  مگاوات می‌باشد.

    برچسب ها