عصر خودرو

صادرات میگو رکورد زد

پیش بینی افزایش ۱۰ درصدی تولید میگو

عصر بازار- رئیس سازمان شیلات گفت: سال گذشته صادرات میگو ۵۶ میلیون دلار ارز آوری برای کشور به ارمغان داشته که در طول تاریخ این میزان صادرات بی نظیر بوده است.

پیش بینی افزایش ۱۰ درصدی تولید میگو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، حسن صالحی رئیس سازمان شیلات با اشاره به صادرات میگو اظهار داشت: سال گذشته بیش از 80 هزار تن محصولات شیلاتی به کشورهای آسیای جنوب شرقی، چین، ویتنام، حوزه خلیج فارس، روسیه، اروپا و قاره آمریکا صادر شده است.

    وی با بیان اینکه سال گذشته صادرات محصولات شیلاتی 350 میلیون دلار ارزآوری برای کشور در برداشته، گفت: از این میزان 56 میلیون دلار به صادرات میگو اختصاص داردو می توان گفت که در طول تاریخ بالاترین میزان صادرات میگو مربوط به سال گذشته بوده است.

    صالحی با اشاره به صادرات به روسیه بیان کرد: سال گذشته حدود هزارتن انواع آبزیان به روسیه به طور مستقیم و بخشی از طریق کشورهای اوراسیا به روسیه صادر شده است.

    وی با اشاره به صادرات میگو به روسیه افزود: حدود 100 الی 150 تن میگو سال گذشته به روسیه صادر شده و از طرفی مورد پسند این بازار قرار گرفته و حال امیدواریم که این میزان افزایش یابد.

    رئیس سازمان شیلات ادامه داد: با توجه به آنکه سال گذشته قیمت میگو در آسیای جنوب شرقی مناسب بوده لذا صادرکنندگان تمایل داشتند تا محصول خود را به این کشور صادر کنند.

    وی با اشاره به میزان مصرف میگو در داخل بیان کرد: از حدود 18 هزار تن میگوی پرورشی و 8 هزارتن میگو دریایی باید گفت که 99 درصد میگو دریایی و 5 هزارتن میگو پرورشی در داخل مصرف می شود.

    صالحی با اشاره به پیش بینی میزان تولید میگو در سال جاری گفت: سال گذشته با توجه به شیوع بیماری لکه سفید در مزارع بخشی از تولیدکنندگان استان های بوشهر، خوزستان و هرمزگان خسارت دیدند و از آن جا خسارت برای آماده سازی مزارع به طور کامل به تولیدکنندگان پرداخت نشده همواره نمی توان میزان تولید را برای امسال پیش بینی نمود اما امیدواریم که با پرداخت خسارت و برنامه ریزی های صورت گرفته افزایش 10 درصدی تولید محقق شود.

    ***واردات تخم چشم زده به تولیدکنندگان خسارت زد

    رئیس سازمان شیلات با اشاره به واردات تخم چشم زده بیان کرد: سال گذشته واردات تخم چشم زده به سبب شیوع بیماری در مزارع خسارت زیادی به پرورش دهندگان قزل آلا وارد کرد که خوشبختانه در حال حاضر موضوع افزایش سرمایه گذاری برای افزایش تخم چشم زده در کشور شروع شده است.

    وی ادامه داد: پرورش دهندگان قزل آلا در استان ها کار تولید و تکثیر تخم چشم زده را با مشاوران خارجی خود آغاز کردند اما همواره لازم است که امسال حدود 35 درصد نیاز کشور از طریق واردات تامین شود چرا که تکثیر و تولید نسل اول تخم چشم زده دو سال زمان نیاز دارد اما همواره امیدواریم تا دو سال آینده بیش از 99 درصد نیاز داخل در مراکز تکثیر داخلی با استاندارد و کیفیت بالا تولید شود.

    برچسب ها