عصر خودرو

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت خبرداد:

صدور ۲ میلیون بشکه نفت ایران به لهستان

عصر بازار- مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران از صادرات ٢ میلیون بشکه نفت خام ایران به مقصد لهستان خبر داد و گفت: این محموله هفته گذشته در خارک بارگیری شده است.

صدور ۲ میلیون بشکه نفت ایران به لهستان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران از صادرات ٢ میلیون بشکه نفت خام ایران به مقصد لهستان خبر داد و گفت: این محموله هفته گذشته در خارک بارگیری شده است.

    سید محسن قمصری درباره جزئیات صادرات نفت خام ایران به لهستان اظهار کرد: این کشور اروپای شرقی یک محموله ٢ میلیون بشکه‌ای از ایران به صورت تک محموله دریافت کرده است که هفته گذشته از پایانه نفتی خارک بارگیری شد.

    وی با بیان این که فروش این محموله نتیجه سه ماه مذاکره با پالایشگاه لوتوس لهستان است، درباره این که آیا فروش نفت به صورت تک محموله به این کشور منجر به امضای قرارداد بلندمدت می شود، تصریح کرد: امضای قرارداد بلندمدت بستگی به شرایط دو کشور دارد.

    عضو هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران درباره این که آیا ظرف هفته آینده برنامه ای برای صادرات نفت به کشورهای اروپایی دارید، گفت: هم اکنون در حال مذاکره با کشورهای زیادی هستیم که امکان به ثمر نشستن این مذاکرات وجود دارد.

    لهستان هم اکنون 90 درصد نفت خام (400 هزار بشکه در روز) و 60درصد گاز طبیعی مورد نیاز خود را از روسیه تامین می کند و سیاست این کشور متنوع سازی منابع تامین انرژی است.

    حضو ریانوش پیخوچنسکی، معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد لهستان، خانم کاتزپزچک، معاون وزیر خارجه لهستان، رادوسلاو دوماگالسکی لاچیکی، معاون وزیر توسعه لهستان و دیدار آنها با مقامهای ارشد وزارت نفت در سال ٩٤ نشان از عزم این کشور برای گسترش همکاری با ایران و متنوع سازی منابع انرژی این کشور دارد.

    بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت پس از دیدار مهرماه پارسال با یانوش پیخوچنسکی، معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد لهستان اعلام کرد: نخستین گام برای آغاز دور تازه روابط میان ٢ کشور امضای قرارداد خرید نفت خام با این کشور است.

    برچسب ها