عصر خودرو

مدیرعامل هلدینگ سیمان فارس و خوزستان:

ایجاد خط اعتبار ارزی از صندوق توسعه برای صادرکنندگان سیمان

عصر بازار- مرتضی لطفی گفت: تبیین استراتژی و ارائه برنامه تولید و توزیع سیمان برای بازارهای داخلی، منطقه ای و فرا منطقه ای نیازمند ابزارهای تامین بازار بوده و باید به آن اهتمام شود.

ایجاد خط اعتبار ارزی از صندوق توسعه برای صادرکنندگان سیمان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، مرتضی لطفی در مورد جلسه روز پنج شنبه معاون اول رییس جمهور با  محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت و عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در خصوص وضعیت سیمان اظهار داشت: با توجه به رکود و رشد منفی اقتصادی طی سال‌های گذشته و کاهش ساخت و سازها در کشور و محدودیت در پروژه های عمرانی، صنعت سیمان با چالش مواجه شده است و بر این اساس انجمن صنفی سیمان تقاضا کرد تا جلسه‌ای با حضور مسئولین برای رسیدگی به این معضل تشکیل شود.

    وی با اشاره به کاهش تقاضا برای این محصول از سال 92 تا امروز افزود: سیاست دولت یازدهم حمایت از بخش خصوصی و نهادهای صنفی است که بر این اساس مقرر شد کارگروهی در ستاد اقتصادی برای عبور از بحران صنعت سیمان تشکیل شود.

    مدیرعامل هلدینگ سیمان فارس و خوزستان با بیان اینکه صنعت سیمان صنعتی پیشران در کشور است گفت: در جلسه روز پنج شنبه گزارشی از وضعیت کنونی سیمان از سوی رییس هیات مدیره انجمن کارفرمایان صنعت سیمان به معاون اول رییس جمهور ارائه شد.

    لطفی خاطر نشان کرد: در این نشست آقای جهانگیری، معاون اول رییس جمهور دستورداد تا خط اعتباری 5 میلیون تنی از طریق فروش سیمان به وزارت مسکن برای پروژه های این وزارتخانه ایجاد شود، همچنین با توجه به مشکل نقدینگی تولید کنندگان سیمان وزیر صنعت با هماهنگی بانک مرکزی 1 سال استمهال در بازپرداخت تسهیلات پرداختی را پیگیری کند و خط اعتبار ارزی از صندوق توسعه برای صادرکنندگان سیمان نیز ایجاد شود تا صادرکنندگان از محل این اعتبار بتوانند ظرفیت سازی کنند.

    وی در خاتمه گفت: تبیین استراتژی و ارائه برنامه تولید و توزیع سیمان برای بازارهای داخلی ، منطقه ای و فرا منطقه ای نیازمند ابزارهای تامین بازار بوده و باید به آن اهتمام شود.

    برچسب ها