عصر خودرو

آغاز برداشت روزانه ۳۰ هزار بشکه نفت از یاران شمالی

عصر بازار- برداشت روزانه ۳۰ هزار بشکه نفت خام از میدان مشترک یاران شمالی تا پایان شهریورماه امسال محقق خواهد شد.

آغاز برداشت روزانه ۳۰ هزار بشکه نفت از یاران شمالی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، مجری طرح توسعه میدان یاران شمالی با بیان این که همه فعالیتهای مربوط به پیش راه اندازی میدان یاران شمالی درحال انجام است، اظهار کرد: در مردادماه امسال عملیات پیش راه اندازی این میدان مشترک انجام خواهد شد؛ ضمن این که براساس برنامه ریزی انجام شده در نیمه نخست امسال برداشت روزانه 30 هزار بشکه نفت خام از این میدان مشترک محقق خواهد شد.

    آرش باقرزاده با بیان این که برداشت نفت از چاه شماره یک این میدان از بهمن ماه ٩١ شروع شده است، تصریح کرد: طرح توسعه میدان یاران شمالی در پایان اردیبهشت ماه از پیشرفت ٨٥,٣٥ درصدی برخوردار بوده است.

    باقرزاده اعلام کرد: هم اکنون کالاهای دیر تحویل از جمله ولوها در حال ورود به منطقه هستند، ضمن این که کمپرسورهای بخش گاز واحد فرآورشی نیز تا اواخر مردادماه وارد می شوند.

    مجری طرح توسعه میدان یاران شمالی در ادامه از حفاری یک حلقه چاه ارزیابی در جنوب میدان یاران شمالی خبر داد و گفت: به دنبال دریافت مجوزهای لازم برای حفاری این چاه ارزیابی هستیم.

    افزایش برداشت از میدانهای مشترک نفتی یکی از اولویتهای مهم وزارت نفت در دولت یازدهم است که با اجرای سیاستهای تمرکز و تمهیدات لازم برای افزایش ظرفیت تولید نفت خام از میدانهای مشترک، ظرفیت تولید نفت میدانهای غرب کارون افزایش یافته است.

    میدان نفتی یاران شمالی که توسعه آن با هدف تولید روزانه 30 هزار بشکه نفت در دستور کار قرار دارد، در استان خوزستان و در فاصله تقریبی 130 کیلومتری غرب شهر اهواز در نزدیکی مرز ایران و عراق و در مجاورت تالاب هورالهویزه قرار گرفته است. این میدان در غرب میدان آزادگان شمالی و شمال میدان یاران جنوبی واقع است و API نفت تولیدی آن ١٦ تا ١٨ برآورد می شود.

    برچسب ها