عصر خودرو

کاهش ۶۰ درصدی فروش آهن و فولاد ساختمانی

عصر بازار- رئیس اتحادیه صنف آهن و فولاد با اشاره به اینکه ۶۰ درصد از فروش صنف آهن و فولاد ساختمانی در کشور به دلیل رکود بازار مسکن کاهش یافته است ، عنوان کرد: کاهش نرخ سود بانکی می تواند موجب رونق بازار مسکن در نیمه دوم سال جاری شود منوط به آنکه سیاست های دولت موجب تحرک این بازار و رونق فعالیت های عمرانی شود.

کاهش ۶۰ درصدی فروش آهن و فولاد ساختمانی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد، محمد آزاد در خصوص تاثیر رکود بازار مسکن بر صنف آهن گفت : درسال 94 حدود 60از تولید مسکن کاهش یافت که به طور مستقیم بر بسیاری از صنایع وابسته به ساخت و ساز از جمله صنف آهن و فولاد تاثیر داشته است ودر این میان فروش آهن آلات صنعتی که مواد اولیه کارخانجات صنعتی است ارتباطی با آهن آلات ساختمانی ندارد .
    وی افزود: در طول سال 94 فروش آهن آلات ساختمانی کاهش داشته و مطابق آمار شهرداری صدور پروانه های ساخت حدود 58 درصد در سال گذشته کاهش داشته است و این رکود در سال جاری نیز ادامه یافته و با وجود پشت سر گذاشتن فصل بهار اتفاق عمده ای در بازار تولید و فروش مسکن به وجود نیامده است .
    رئیس اتحادیه صنف آهن و فولاد بیان کرد: اگر رکود مسکن خاتمه یابد این پیش بینی که بسیاری از صنایع وابسته به مسکن از وضعیت کنونی خارج شود وجود دارد اما این خروج بستگی به سیاست ها و موضع دولت در بخش مسکن دارد .
    وی ادامه داد: اگر دولت طرح های عمرانی را با جدیت پیگیری کند بر رونق صنایع وابسته تاثیر دارد اما به نظر می رسد با محدودیت های بودجه ای کشور بودجه طرح های عمرانی به بخش بودجه های جاری هدایت شود که معنای آن عدم اجرای طرح هایی است که در قوانین برنامه ای پیش بینی شده است .
    آزاد گفت : به دلیل تبلیغات منفی که علیه انبوه سازی مسکن به وجود آمده و انتقاداتی که به مسکن مهر وارد شده است کار عمرانی چندانی که بتواند محرک صنایع وابسته به طرح های عمرانی باشد در کشور وجود ندارد .

    برچسب ها