عصر خودرو

خرید و فروش بیش از ۳۳۵ میلیون اوراق بهادار در بازار فرابورس

عصر بازار- طی نخستین روز هفته در بازار فرابورس ایران معادل ۳۳۵ میلیون و ۱۳۰ هزار اوراق بهادار داد و ستد شد.

خرید و فروش بیش از ۳۳۵ میلیون اوراق بهادار در بازار فرابورس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، در معاملات 12 تیر‌ماه بالغ بر 335 میلیون و 130 هزار ورقه بهادار در 28 هزار و 199 نوبت دادوستد شد و ارزش آن به 782 میلیارد و 130 میلیون ریال رسید.
    در همین حال شاخص کل فرابورس با افزایش 1.86 واحدی نسبت به روز معاملاتی گذشته، رقم 777.73 واحد را نمایش داد؛ نماد فولاد هرمزگان و بانک گردشگری بیشترین تاثیر مثبت را بر وضعیت شاخص گذاشتند.
    بیشترین حجم و ارزش معاملات در روز جاری متعلق به نماد کاغذ پارس با 24 میلیون و 650 هزار سهم بود که ارزش آن معادل 54 میلیارد ریال شد.
    در بازار اول، 34 میلیون و 490 هزار اوراق بهادار به ارزش 62 میلیارد ریال داد و ستد شد که طی آن بالاترین حجم معاملات به نام تابان هور ثبت شد. همین طور، 95 میلیون و 730 هزار اوراق بهادار در بازار دوم به ارزش 218 میلیارد و 180 میلیون ریال دست به دست شد و بیشترین حجم معاملات این بازار مربوط به کاغذ پارس بود.
    امروز اسناد خزانه اسلامی در نماد "اخزا 3" با معاملاتی به ارزش 142 میلیارد و 780 میلیون ریال در صدر بالاترین حجم و ارزش معاملات اوراق با درآمد ثابت قرار گرفت. همچنین در نمادهای اسناد خزانه اسلامی در مجموع، 226 میلیارد و 300 میلیون ریال مبادله انجام شد.
    در میان ETFها، صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان، بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد و حجم معاملات این صندوق امروز به 2 میلیون و 230 هزار ورقه بهادار رسید. صندوق آرمان آتی کوثر و صندوق سرمایه‌گذاری گنجینه آینده روشن به ترتیب در رده‌های بعدی قرار گرفتند.
    طبق این گزارش، نماد شرکت‌های زنجان گستران، زرین معدن آسیا و صنعت روی زنگان بیشترین افزایش قیمت و نماد شرکت‌های بیمه سامان، پخش البرز و سرمایه‌گذاری مسکن پردیس بالاترین کاهش قیمت را تجربه کردند.
    همچنین‏ اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن در روز شنبه در بازه 880 تا 897 هزار ریال معامله شد و بیشترین افزایش قیمت مربوط به نماد آذرماه 94 بود.
    گفتنی است، در روز جاری شاهد بازگشایی نمادهای معاملاتی شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا پس از ارائه اطلاعات تکمیلی، شرکت فولاد هرمزگان جنوب پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و نماد معاملاتی شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان پس از به حد نصاب نرسیدن مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام بودیم.

    برچسب ها